Frases na voz passiva em inglês

Discussões sobre Verbs, Nouns, Adjectives, Prepositions, Present Perfect, Simple Past etc.

Mensagempor Silvia Cristina » 03 Nov 2011, 09:01

Por favor, como ficam as frases abaixo na voz passiva.

-The official EU language spoken in the country is German. (está correto:German is the official language spoken in the country.)

-The Germany gave an important contribuition to European classical music. (An important contribuition was given by Germany to European classical music.)

-Various migratory birds cross Germany in spring and autumn. (In spring and autumn Germany is crossed by various migratory birds.)

Obrigada.
Editado pela última vez por Donay Mendonça em 03 Nov 2011, 11:03, em um total de 1 vez.
Razão: Formatação
Silvia Cristina
10 (120)
Reputação

Re: Frases na voz passiva em inglês

Mensagempor Donay Mendonça » 03 Nov 2011, 11:15

Minhas sugestões com algumas correções:

- The official EU language spoken in the country is German. => German is the official EU language spoken in the country.

- Germany gave an important contribuition to the European classical music. => An important contribuition was given by Germany to the European classical music.

- Various migratory birds cross Germany in spring and autumn. => In spring and autumn Germany is crossed by various migratory birds.
Donay Mendonça
6 15 214
13235 (21755)
Reputação

Mensagempor Henry Cunha » 03 Nov 2011, 11:26

Silvia Cristina,
Os seus exemplos estão todos corretos.

Como disse o Donay, naquele segundo caso, na voz ativa, não se utilisa o artigo inicial:

Germany gave an important...

Sorry, Donay, but the article "the" before "European" doesn't work unless you reverse the order to "the classical music of Europe."
Henry Cunha
2 14 168
9215 (5801)
Reputação

Mensagempor Silvia Cristina » 03 Nov 2011, 14:22

Donay e Henry, muito obrigada.

Silvia
Silvia Cristina
10 (120)
Reputação

Voltar para Gramática da Língua Inglesa