Gerúndio x Infinitivo no início de frases: Qual utilizar?

Hi...it's been a long time since my last post here hehehe.

I've got to write a text and there are things I can't remember clearly.

If my memory is still sharp, it is wrong to start a sentence using infinitive - TO - am I right?

If I want to say tasks I did previously, in portuguese I'd say things like: Sugerir, Corrigir, Consertar, prestar suporte,etc.

I definitely don't want to use PAST, nothing such as I Suggested - I Provide - I did.

So, the best way to say: Sugerir melhorias e soluções.... the best way would be:

Suggesting improvements....,providing...etc

and not
TO suggest improvements....TO provide...etc

someone help me please :D

TESTE DE NÍVEL
Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
9 respostas
Ordenar por: Data
Marcio_Farias 1 24 214
You've got it straight. Writers would rather use a gerund form than an infinitive form, especially as part of chapter titles.

LEAVING THE DARK CAVE

To leave the dark cave the adventurous threesome started walking all the way back...


PUTTING THE CAT OUT

John knew he would have to put the lazy cat out again. So he picked it up and started for the door...


WRITING A FEW LINES

Grab a pencil. Let your thinking flow. Put your ideas together. Write them down...
Flavia.lm 1 10 100
Eu pensei na possibilidade de isso ser um currículo. Eu imagino que tudo possa ser usado no próprio passado mesmo, sem os respectivos artigos:

Main accomplishments:
- Suggested improvements...
- Corrected...
- Attended...

or...

My main activites were:
- To suggest improvements...
- To correct...
- To blah blah blah...

Correto, não está?
Henry Cunha 3 18 190
Concordo plenamente, Flávia. Dependendo da situação, o infinitivo pode ser o jeito mais adequado.

Também não existe regra que diz que não podemos começar sentença com o infinitivo. Por ex

To observe the sky at night, a simple pair of binoculars is enough.
To wait is the best option in this case.

Regards
Donay Mendonça 23 127 1.7k
Complementando:


Gerúndio x Infinitivo


Boa sorte!
Thank you all.

You are right Flavia, maybe I should have said it was a curriculum :roll:

I don't like the past way, I'm not sure in english but in portuguese I've never seen anyone who writes like this:

"Eu sugeri e acompanhei melhorias no setor ...."

"Eu atendi clientes....."

"Eu fiz isso e aquilo"

The most common way is:

"Atividades:
Sugerir e acompanhar....atender clientes...fazer isso e aquilo".


Thinking exactly in this context, it fits better to use infinitive or gerund?

Marcio_Farias gave good examples, and I think gerund is better to the context but I want some more opinions
TESTE DE NÍVEL
Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
Então eu posso começar uma frase com "to", mas seria melhor com o verbo no gerúndio? Tem alguma diferença no sentido? (Boa sorte com currículo, colega).
Donay Mendonça 23 127 1.7k
Nathalia,

Sim, você pode começar frases ou com "to" ou com "verbo + ING". Não há mudança no sentido/significado. A diferença é que a opção "verbo + ING" é mais comum.
Marcio_Farias 1 24 214
Como Henry Cunha já disse, não existe regra (ou fórmula) que diga que possamos usar o gerúndio ou o infinitivo.

Escreva-nos a frase que você acha que vai bem (ou melhor) no infinitivo ou no gerúndio e aqui a gente vai dizer se fica bem ou não, ok?
Ah, eu não tenho um exemplo. Mas sempre vejo com "ing" e então pensava que com "to" estava errado. Agora eu sei que não :D (Obrigada).