Como dizer "adoecer súbita ou repentinamente ou a doença a pegou de novo" em inglês

Marcio_Farias 1 23 214
To strike down = Of a disease. To suddenly infect and and sometimes kill.

"The doctor had given her the all-clear after initial treatment but the deadly disease struck her down again." (Internet)
"O doutor tinha lhe dado alta após o primeiro tratamento, mas a doença a pegou de novo".

"Disease had struck his most cherished son down." (Concocted by me)
"Seu filho mais querido adoecera repentinamente". (Inventada por mim)

Teste de Nível Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
8 respostas
Ravenna 3
Hi Marcio, se omitir o 'down' e usar apenas to strike, fica errado, mesmo sendo uma forma mais 'poética' de se expressar? ^^ Espero que tenha sentido o que estou falando!! ^^
|Thanks in advance|
Ravenna
Marcio_Farias 1 23 214
Ravenna, no, I don't think it does. As a matter of fact, you'd still get your idea across. I'd like to hear more from the other forum users/experts on it, though. I don't hold all the truths of grammar-related subjects. Sometimes I won't tell an A from a B!
Ravenna 3
Fair enough Marcio. By the way I googled the phrase "struck by disease" and then 'I found lots of examples... Let's wait to see what the other experts say...^^
Gabi 1 1 15
to suddenly become ill - adoecer súbitamente
she caught an illness again - ela pegou uma doença novamente.

Eu cheguei a pensar, "caught by an illness" , no entanto eu nunca ouví ou lí tal coisa, não sei se é certo.
Marcio_Farias 1 23 214
Very well said, gabi.

I googled "disease-stricken" and "disease-smitten," both of which in some way have to do with becoming (seriously) afflicted with or overwhelmed by or as if by disease.

As I browsed my copy of W3 on CD, I found "took down sick" as in <man ... who was bearing most of the fitting-out expense took down sick — J.F.Dobie>[1] meaning the man "became seized or attacked especially by illness."

------------------------
[1] W3's own verbal illustration.
Teste de Nível Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
Ravenna 3
Hey Marcio, what's "W3 on CD"? :?
Marcio_Farias 1 23 214
W3 on CD = Webster's Third New International Dictionary em CD.
Breckenfeld 3 15 127
my suggestions:

To suddenly fall sick.

To suffer a relapse.

Bye!
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!