Como dizer "Cair numa sala legal" em inglês

Quem nunca já na escola já caiu em uma sala ótima com pessoas legais e caiu numa sala horrível aonde a bagunça como solta.
Pensei em traduzir como fall in a class roon mas acho que está bem aportuguesado.

Ex:

No meu último ano do ensino médio eu cai numa sola ótima meus colegas eram ótimos.
Na faculdade eu cai na mesma sala de um cara que eu não gosto.

ENTENDENDO AS HORAS EM INGLÊS
Nesta aula, a professora Camila Oliveira ensina vários macetes para você nunca mais se confundir na hora de dizer as horas em inglês. ACESSAR AULA
4 respostas
Ordenar por: Data
PPAULO 6 49 1.3k
Quem nunca já na escola já caiu em uma sala ótima com pessoas legais e caiu numa sala horrível aonde a bagunça como solta.
Pensei em traduzir como fall in a class roon mas acho que está bem aportuguesado.

Ex:

No meu último ano do ensino médio eu cai numa sola ótima meus colegas eram ótimos.
In the last year of my High School (...in my senior year of High School/in my finishing year of High School) my class was class
really good.

I really liked my High School Senior year, my class was very close-knit, we helped other out, and spend a lot of time together.

My High School last year class, was just amazing. We communicated a lot with each another, had fun, studied and had fun.




Na faculdade eu cai na mesma sala de um cara que eu não gosto.
At faculty/ I was selected to a class in wich there is this guy that I just can´t (* I don´t) get along with. (or just can´t stand, if you mean to be less polite a bit.)


*I just can´t - it´s beyond me, don´t matter what, I can´t stand him, etc.

*I don´t get along - It may or may not have a possibility of get along in the future etc.


Sometimes can be interchangeable, I think.
Acho que be selected é o que mais se aproxima de cair em uma sala mesmo ou put o que você acha?
They have put me in a horrible classroon.
Marcos 4 19 70
Hello there.

No meu último ano do ensino médio eu cai numa sola ótima meus colegas eram ótimos.
Na faculdade eu cai na mesma sala de um cara que eu não gosto.


Será que não daria para usar: :?:

...I ended up (going to) in a great class...
...I ended up (going to) in the same class...


See ya!
PPAULO 6 49 1.3k
"Put" in that sense doesn´t sound proper in that context. At least it wouldn´t be my choice of words there.

I think your sentence are fine, Marcos. They could be used as they are.