Como dizer "Comemoração embala-neném" em inglês

Avatar do usuário zumstein 8920 20 266
Comemoração embala-neném = 'rock-the-baby' celebration.

Aquela comemoração que os jogadores de futebol fazem à beira do gramado logo após marcar um gol, geralmente em homenagem a um filho recém-nascido.

Embalar = to rock (a child) to sleep, cradle, a rock asleep.
Embalar = balançar (a criança) no berço ou aconchegando-a no colo, a fim de fazê-la dormir; ninar, acalentar.

Bebeto announced the birth of his third son, Mattheus, when he scored his side's second goal against Holland in their quarter-final clash during World Cup 1994 in Dallas, Texas.
The goal was preceded with the 'rock-the-baby' celebration alongside team-mates Romario and Mazinho.

p.s.
Comemoração chupar-o-dedo (polegar).
The “thumb-sucking celebration” is a slight departure of the often used rock-the-baby cradle motion that most player use to dedicate a goal they’ve scored to their newborn child.

Bye
MENSAGEM PATROCINADA Aprenda dicas sobre os tempos verbais em inglês! Baixe agora o seu Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um ótimo resumo para revisar todos os conceitos.

Clique aqui e saiba como baixar!
+1 comemoração no futebol.

The “Dog Pile” celebration.

Slide onto the ground while your teammates jump on top of you, forming a mass of tangled bodies.

Comemoração “montinho”, na marcação de um gol.

Você marca um gol e corre para comemorar, se apinchando no chão enquanto seus parceiros se jogam sobre você formando um “montinho” de jogadores.

Bye
Mais uma:

Comemoração fazer zerinhos na pista
Rubber burning doughnuts celebration

Formula 1:
Sebastian Vettel celebrated his fourth successive world title by wowing the grandstands at the Indian Grand Prix with some rubber burning doughnuts.

Tb. Comemoração “Cavalinho de pau”.
To do donuts também serve pra "fazer zerinhos".

They were doing donuts with their cars in the middle of the street, until the police came in and ended that mess.
One more:
Comemoração Eu estou aqui do Cristiano Ronaldo.

The I'm here goal celebration
I'm here

CR7 celebration to the crowd:
Calm down! I'm here, I'm here for whenever you need me.