Como dizer "Dor na coluna (vertebral)" em inglês

Avatar do usuário Donay Mendonça 47685 21 73 1098
Aprenda a dizer dor na coluna (vertebral) em inglês. Fique por dentro de mais esta dica aqui conosco.

• A pain in my, your, his, her, etc., spine
  • Spinal pain

Exemplos de uso:

• Indeed, I can walk again, and I like it, because last month I felt an acute spasmodic pain in my spine when I walked. [De fato, eu consigo andar novamente, e gosto disso, porque no mês passado eu senti uma dor aguda espasmódica na minha coluna quando andei.]

• I have spinal pain. [Eu tenho dor na coluna.]

Bons estudos.
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Avatar do usuário Flavia.lm 3870 1 9 85
And also,
(na coluna em geral)

Backache
She often suffers from backache.
Avatar do usuário Judy Friedkin 570 2 15
I don't think we say spinal pain. One might say pain in my spine but not much. I agree backache or pain in my back.
"Pain in the spine" or "back pain" appears to be more appropriate.
Avatar do usuário Donay Mendonça 47685 21 73 1098
  • A radical new approach to spinal pain - The incidence of low back pain has reached epidemic proportions, affecting up to 84% of adults at least once in their lives. (healthawareness.co.uk)
  • Psychosomatic spinal pain. Psychosomatic spinal pain is defined as symptomatic physical change in tissues of the spine that has as its cause anxiety. (C. David Tollison, ‎John R. Satterthwaite, ‎Joseph W. Tollison - 2002 - ‎Medical - Google Books)
  • Spinal pain is one of the most common problems seen by physiotherapists. (physio1.com.au)
  • Luncheon Addresses Spinal Pain. (floridahospital.com - USA)
  • Types of Spinal Pain. By definition, this is pain that happens when your spine is stressed by physical or mechanical loads. (bridgephysiotherapy.ca)

Nota-se que spinal pain é mais formal e menos comum em inglês americano. Mas é definitivamente uma opção natural.