Como dizer "Eu fiquei com ela ontem" em inglês

Never Land 70 1
Hi !
Eu gostaria de saber com eu digo em inglês " Eu fiquei com ela ontem", no sentido de paquerar ( o famoso "ficar" de hoje em dia entre os adolecentes ) e também "Eu vou ficar com ela" (no mesmo sentido).
Thanks
ENGLISH EXPERTS RECOMENDA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
3 respostas
Ordenar por: Data
Thomas 14810 7 60 288
I had a one-night stand with her last night

"Ficar" is one of those words that mean different things according to the context. A "one-night stand" is a meaningless one-night sexual encounter. I've heard it used, however, to mean an innocent period of time spent together. For that, I'd suggest "I hung out with her last night." (We talked, maybe had something to eat or drink, etc.) For something more physical but less that sexual, "I made out with her last night." Just my personal opinion and observations!
Daniel.S 705 1 2 7
Sorry but I strongly recommend you all not to use the expression one-night stand due to its sexual connotation.

Maybe what you wanna say is..

last night we hook up.

if you say Hook up is does NOT necessarily mean you guys slept together though some people commonly misunderstand that.

make out is a nice suggestion.

Take care,

Daniel
Flavia.lm 4100 1 10 95
Conforme solicitado:

Como dizer "Ficar com um(a) menino(a)" em inglês

Fique à vontade para encaminhar links de tópicos relacionados sempre que achar conveniente.