Como dizer "lixa de unha e recuperação" em inglês

Hello, sou um professor de inglês e um dos meus alunos me perguntou com se diz "lixa de unha". I have no idea...

Outra dúvida - como se diz "recuperação", mas no contexto escolar...
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!

Avatar do usuário Donay Mendonça 57585 22 96 1379
Confira a seguir.

He will have to retake his (final) exams. (Ele ficou de recuperação.)

Bons estudos.

Lixa de unha: Nail file

Can you lend me your nail file? (Você me empresta sua lixa de unha?)

Bons estudos.

Thanks a lot Donay...
É ótimo saber que podemos contar com a ajuda e conhecimento de todos vocês, fazendo deste forum uma ferramenta incrível de estudo...
Best regards :D

Avatar do usuário Daniel.S 605 1 2 6
how are you Marco Antônio? Welcome aboard!

you may want to say take supplementary exams

ex: My grades are terrible think I'll need to take supplementary exams

alright?

Take care,

Teacher Pondé

Olá Marco Antônio,

Ficamos felizes em poder ajudar.

Obrigado pelo elogio e participação!

Best wishes! ;)

I've already seen "remedial class" (aula de recuperação).

Avatar do usuário timphillips 590 8
This is another culture clash situation.
A remedial class in England tends to support students with longer term learning difficulties. The idea that in a short time you can quickly study, retake your exams and "pass" moving on to the next stage is a somewhat alien concept in current British educational philosophy (and methodology). Consequently it is fiddicult to find an exacto r even a good translation.
"Recuperação" is a convenient thing here in Brazil where the concept that students need to "pass the year" in order to progress to the next class or grade is still current. It keeps the number of "repetentes" in state schools down and the number of satisfied fee-paying parents in private schools up.

I found this explanation about 'remedial classes' very useful!
take a look....
http://www.wisegeek.com/what-are-remedial-classes.htm
after that, for me, saying remedial classes works fine.
MENSAGEM PATROCINADA Leia o e-book Aprendendo Idiomas por Conta Própria e conheça as técnicas utilizadas pelos Experts para aprender idiomas. Com ele você vai aprender a aprender inglês!

Baixar uma Amostra Grátis!

Avatar do usuário Thomas 14540 7 59 286
Possibly the term you want is "emery board". A "nail file" is made of metal, but an "emery board" is more like sandpaper and "lixa".

Per Wikipedia:
Emery boards are pieces of cardboard which have emery or emery paper glued to them, making them both abrasive and flexible, used for fingernail and toenail care. They are used by manicurists to shape and smooth the nail during manicure and pedicure sessions. Emery boards are inexpensive and disposable, making them a sanitary alternative to metal nail files. The emery board was first patented by J. Parker Pray of New York in 1883.[1]