Como dizer "não troco ruim conhecido por bom para conhecer" em Inglês?

EugenioTM 6 30
Hello guys!
If you can give me a helping hand in this translation issue, It will be awesome!

Context:
“Ah, não quero perder meu tempo com algo que não sei se vai dar certo”, “não troco ruim conhecido por bom para conhecer”.
Thanks in advance!

Anúncio Você tem medo de falar inglês? - Se você já estudou inglês mas ainda se sente inseguro(a) saiba que o primeiro passo é se expor ao idioma. Converse grátis por 15 minutos com um professor de inglês nativo, você vai se surpreender o quanto isso pode fazer a diferença.

Começar agora!
2 respostas
Bryan Philpott 2 18 111
"Better the devil you know" is the closest general expression off the top of my head.

Ref. dictionary.cambridge

You could explain it in a longer way depending on the circumstance, and on what exactly "algo" is:

"Better to deal with an issue I know how to fix, even if it's challenging, than to try to find the perfect solution that may not even exist."

"It's better to work with a problem we're familiar with than to try and reinvent a whole industry."
PPAULO 6 47 1.1k
That reminds me of a quote, I will partially post it:

You may feel very secure in the pond that you are in, but if you never venture out of it, you will never know that there is such a thing as an ocean,

Other than that, Bryan's suggestion is spot-on: it's better the devil you know than you don't.
“Ah, não quero perder meu tempo com algo que não sei se vai dar certo”, “não troco ruim conhecido por bom para conhecer”.
Look, I don't want to take chances at something I don't know if it will work out. I prefer not to miss out on something that could work better (though not perfect), rather than risk a worse outcome.

That's an explanation, a shorter version is that of "it's better the devil you know than the devil you don't."
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!