Como dizer "olhar feio para alguém" em inglês

Arandir 75 3
Give somebody the evil eye - olhar feio para alguém

The boss gave me the evil eye because I didn't hand in the reports last week.
Cambly Brasil - Mensagem Patrocinada Descubra seu nível de inglês em 15 minutos! - Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu inglês.

Começar agora!
6 respostas
Ordenar por: Autor

Adriano Japan 915 2 19
Aprendi to glare at somebody.

http://www.yourdictionary.com/glare

Donay Mendonça 62300 22 99 1511
Olá Kelvin,

Para mim,está ok.

To give someone a dirty look:Olhar feio para alguém:Olhar com raiva ou antipatia.

Valeu!

Feltrim 70 2
You could also say:

- Give someone an angry look

jlmmelo 3080 10 79
Also, withering look, ( olhar fulminante )

Examples:
  • 1. ... 12 chiffon shirts she had tailored in emerald, salmon ([cor] salmão, vermelho-amarelado) and aqua (azul-piscina) hues. Has she had her colors done? She gives a withering look. TIME

2. In the bar of the west London office complex he shares, he shoots me a withering look. guardian.co.uk

3. .... They point instead to the lack of funding for sufficient youth violence prevention programs. Mine, as I recall, was a withering look from my father. No district attorney is going to call a public meeting to berate (repreender) parents for not knowing what their junior... washingtonpost.com

kelvinmunhoz 10
Give somebody a dirty look, pode?

Exemplo: He gave me a really dirty look.
­

RenanKenplers 85 3
To frown upon someone.

When you wrinkle your brows, showing disapproval or distaste.

Curso English Experts Há quanto tempo você estuda inglês? Já passou por sua cabeça que você pode estar estudando de uma forma que dá pouco ou quase nenhum resultado? Que tal fazer um intensivo de inglês de 180 dias e recuperar o tempo perdido?

Clique aqui para conhecer o curso!