Como dizer "só um pouquinho" em inglês

Hi guys,first of all congratulations for this comunity, it's really useful for those who are learning English.I would like to know how can I say "só um pouquinho" in situations like these:"Você fala inglês? Só um pouquinho" and "Vai demorar muito? Só um pouquinho", it will be something like just a little or only a few words in the first case. Since then I thank you guys and one more time congratulations for this site.
PS:What happened with Frank Florida, I really loved read his stories, but it has been a long time that he hasn't written here.

Anúncio Descubra seu nível de inglês em 15 minutos! - Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu inglês.

Começar agora!
2 respostas
Marcio_Farias 1 23 214
Sugestão:

"Do you speak English?"
"A little bit."

"How long will it take?"
"Just a little."
PPAULO 6 47 1.1k
Marcio answer is very good, now here is my two cents.

"Você fala inglês? - Do you speak English?

"Só um pouquinho" - so so/I can get by (eu me viro, dá pro gasto/me expresso e me faço entender)/
not very well/
I only speak a little English/I am afraid I only speak a little English/I understand you very well, but I (can) speak just some words and sentences/I don´t speak much English/I speak a little English.

And other ways...
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!