Como dizer "tirar foto" em inglês

Donay Mendonça 58275 21 98 1393
Aprenda a dizer tirar foto em inglês. Confira mais este post e fique por dentro do assunto.
  1. Can I take a picture of you?
    (Posso tirar uma foto sua?)
  2. Can you take a picture of me?
    (Você pode tirar uma foto minha?)
  3. I don't like to have my picture taken.
    (Não gosto de tirar foto/que tirem de mim.)
  4. Can I have my picture taken with you?
    (Posso tirar uma foto com você?) [quando você encontra alguém famoso e quer que tirem uma foto sua com essa pessoa]
Cf. Fotografia em inglês: vocabulário e exemplos de uso
Cf. Significado de Selfie

Bons estudos.
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
17 respostas
Ordenar por: Data

maryziller 325 1 1
Yes. People who are camera shy do not like to have their pictures taken.
Filming with video cameras creates films that the family can treasure as time goes by.

Henry Cunha 10070 3 16 179
Or:

Can I take your picture?
Can you take my picture?

Regards

Tiago Tafari Catelam 125 2
What about "Will you take a picture of me/us ?" ??? Isn't that correct?

Thank you in advance ;)

Daniel.S 625 1 2 6
Hi there!

"will you please take a picture of me/us? " sounds ok.

Take care,

Daniel

gabii_fonseca 15
"Take a pic" é bem usado também. Obviamente, nesse caso pic como uma "abreviação" de picture.
MENSAGEM PATROCINADA Uma entrevista de emprego em inglês é sempre um momento de nervosismo, aqui o que conta é a preparação. Faça o download do guia da English Live e aprenda a estruturar seu CV, o vocabulário apropriado e mais.

Download do Guia em PDF - Grátis!

Lu Interact 40
Tiago,

You wrote: What about "Will you take a picture of me/us ?" ??? Isn't that correct?

this would be a good place to use the Modal Verb "would".

Would you take a picture of me?

maryziller 325 1 1
Tiago Tafari Catelam escreveu:What about "Will you take a picture of me/us ?" ??? Isn't that correct?

Thank you in advance ;)
When it is a request, you have to say "Would you take a picture of me", (not will you).

Also possible is "Could you take a picture of me."

Will you take a picture of me is asking if he is planning to take your picture. (Will he take it or not).

Claudiney Gatti
Can you take a picture of me? Is it correct too or I need say more polite?

Selminha
Se eu quiser uma foto com a pessoa..

é certo dizer..

Can I have a picture taken with you??? ( posso tirar uma foto com vc) outra pessoa tirando
or
Can I take a picture with you? ( posso tirar uma foto com você) eu mesma tirando

é certo isso?

w.slayman 110
WOW, this is a HOT topic, If I may, I would like to suggest several versions:

Can you take .... is asking if the person is physically or mentally able to take a picture, but is used in America quite often in the context under discussion.

In this context "Will, Could, and Would" have the same meaning and are acceptable however the preferred phrase is "Will you please take..."

I concede that the differences are small, but they can be important.

JacksonB 100 2
Could you take a snap of us?
Could you take a shot of us?
----------------------------------
Are these examples above correct?

w.slayman 110
JacksonB escreveu:Could you take a snap of us?
Could you take a shot of us?
----------------------------------
Are these examples above correct?
Although "Could you take a snapshot of us?" is correct, I would prefer to say, "Will you please, take a snapshot of us?".

While the differences are minor and subtle, I believe that our ultimate goal is to improve our understanding of and to use Proper English.

Thank you for asking.

TheBigSpire 1220 1 9 26
Folks,

Dizer "could you take me a picture" estaria errado?

A meu ver, não é uma boa opção. Eu nunca vi ninguém utilizá-la. Para o contexto, sim, estaria errado.

Daniel Reis 970 1 16
Olá pessoal,

E a opção que a Selminha disse, quando queremos tirar uma foto com uma pessoa, um ídolo no caso:

''Can I have a picture taken with you?''

Funciona?

Valeus

Sim, Daniel, é correto dizer "can I have a picture taken with you?" significando "posso tirar uma foto com você?"

Bons estudos. Compartilhe.

jorgeluiz 4495 1 6 91
snapshot (ˈsnæpˌʃɒt)
n
1. (Photography) an informal photograph taken with a simple camera. Often shortened to: snap

snapshot →
foto instantánea

cheers!

MENSAGEM PATROCINADA Você já ouviu dizer que para dominar o inglês é preciso pensar em inglês? Aprenda alguns métodos no guia Como Pensar em inglês da English Live. Ele tem dicas que ajudarão você a melhorar o vocabulário e leitura.

Download do Guia em PDF - Grátis!