Como dizer "Tombado pelo patrimônio histórico" em inglês

Pulled down/ Listed by the National Heritage

This city was pulled down by the National Heritage in 1996.

Anúncio Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu nível de inglês. Perder o medo de se comunicar é o primeiro passo para a fluência. Cadastre-se na Cambly e experimente o método sem compromisso.

Iniciar Conversação
6 respostas
Henry Cunha 3 17 182
Simon, seems to me there's something wrong with this use of "pulled down" to mean "designated" as a historic site worthy of preservation. I'm curious as to where the sentence came from.
Thomas 7 60 288
I almost wrote too, Henry. I have no idea what "pulled down" could mean in the cntext of the post.
Eu me basiei numa tradução do site Linguee:

Pulled down by the National Heritage Institute (IPHAN), it was one of the first hotels to [...]
Tombado pelo Patrimônio Histórico (IPHAN), foi um dos primeiros hotéis a ser construído [...]

Eu só vi esse exemplo usando "pull down", os demais utilizavam "list". Desculpem-me por postar um tópico sem a devida pesquisa. Então, pessoal, prefira usar os verbos "list" ou "register".

Listed/ Registered by the National Heritage.
Breckenfeld 3 15 127
My suggestion:

Landmarked.

Bye!
jlmmelo 12 89
Complementando:

A UNESCO World Heritage Site is a place (such as a forest, mountain, lake, desert, monument, building, complex, or city) that is listed by the UNESCO as of special cultural or physical significance. The list is maintained by the international World Heritage Programme administered by the UNESCO World Heritage Committee, composed of 21 states parties which are elected by their General Assembly.

The programme catalogues, names, and conserves sites of outstanding cultural or natural importance to the common heritage of humanity. Under certain conditions, listed sites can obtain funds from the World Heritage Fund. [...]
Ref. en.wikipedia
Anúncio Você tem medo de falar inglês? - Se você já estudou inglês mas ainda se sente inseguro(a) saiba que o primeiro passo é se expor ao idioma. Converse grátis por 15 minutos com um professor de inglês nativo, você vai se surpreender o quanto isso pode fazer a diferença.

Começar agora!
Registered heritage:

Ref. unesco
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!