Como dizer "Tratamento dentário" em inglês

Silvia Mattos
Ola, gostaria de saber como falo "estou fazendo um tratamento dentario".
Obrigado
CAMBLY - MENSAGEM PATROCINADA Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu nível de inglês. Perder o medo de se comunicar é o primeiro passo para a fluência. Cadastre-se na Cambly e experimente o método sem compromisso.

Iniciar Conversação
7 respostas
Ordenar por: Data
mili 45
well you are taking care of your teeth....in another words: DENTAL TREATMENT
mili 45
I am having a dental treatment

or
I am getting needed oral health care
josneywat 315 6
Dental treatment

Many people are concerned about the cost of their dental treatment and how they will pay for it.

http://www.dentalhealth.org.uk
Silvia Mattos
Thanks, but what verb I use to say : fazendo um dental treatment. My problem is what verb I have to use.
Tiago Tafari Catelam 160 3
You can also say "dental work" for "tratamento dentário".
Silvia Mattos escreveu:Thanks, but what verb I use to say : fazendo um dental treatment. My problem is what verb I have to use.
It depends whether you are the patient or the dentist.

If you are the patient and the dentist is performing a dental treatment on you, you could say:
"I'm having a dental treatment."

Now, if you are the doctor (the dentist) you can use "do" or "perform":
"I'm doing a dental treatment."
"I'm performing a dental treatment."

Got it?

Hope this helps ;)
Silvia Mattos
Hi Tiago,
I got it... thanks. By the way, I'm a patient and I wanted to say to my friend that I wasn't at home when she called me because I was at the dentist having a dental treatment.
Thanks a lot
Donay Mendonça 63655 22 99 1546
Pessoal,

Complementando,

'Have' é comumente usado com 'treatment' no sentido de 'fazer'(passar por) tratamentos em geral.

"I came to reiki after having a treatment for a bad back."--BBC.co.uk
"Eu passei para o reiki depois de fazer um tratamento para um problema nas costas."

Bons estudos!
Curso English Experts Há quanto tempo você estuda inglês? Já passou por sua cabeça que você pode estar estudando de uma forma que dá pouco ou quase nenhum resultado? Que tal fazer um intensivo de inglês de 180 dias e recuperar o tempo perdido?

Clique aqui para conhecer o curso!