Correção das frases: This is my presentation.Thank you for the attention.

juevelin 60 1
Hello!
Eu gostaria de saber se as seguintes frases: "This is my presentation. Thank you for the attention." Eu posso colocar vírgula entre a palavra presentation e thank, ou seja, eu posso fazer assim: "This is my presention, thank you for the attention".

Agradeço deste já pela ajuda.
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
5 respostas
Ordenar por: Data

PPAULO 54840 6 43 983
"This is my presentation, thank you for the attention".

Sim, está bom assim, e é aceitável. Presumo que seja ao final da apresentação.

juevelin 60 1
Sim,é no final da apresentação.

Leonardo96 3960 9 89
"Thank your for the attention" nao é muito natural. Recomendo trocar para "thank you for your time".

PPAULO 54840 6 43 983
I like "for your attention", "...for your time for being here" would also be okay. So, up to the learner to decide, if he/she feels any qualms about it, don´t use it.
Only "for your time" may (or may not) reminds me of "for your time and inconvenience", as when lends an ear to you.
Perhaps "thank you for having come (and enjoyed the presentation, etc..." would a good way to end the presentation.
The ball is in your court again guys. :-)

Leonardo96 3960 9 89
PPAULO escreveu:
01 Jul 2020, 21:09
I like "for your attention", "...for your time for being here" would also be okay. So, up to the learner to decide, if he/she feels any qualms about it, don´t use it.
Only "for your time" may (or may not) reminds me of "for your time and inconvenience", as when lends an ear to you.
Perhaps "thank you for having come (and enjoyed the presentation, etc..." would a good way to end the presentation.
The ball is in your court again guys. :-)
No need to add "for being here" in fact it doesn't sound as natural. People do often say "thank you for your time" as the equivalent of what we put as "obrigado pela atenção".

MENSAGEM PATROCINADA Você sabe como está o seu nível de inglês? Teste seu inglês GRÁTIS em apenas alguns minutos. Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!