Correção de pergunta "The elected mayor system means..."

Posso deixar a pergunta desta forma, ou falta algum verbo auxiliar?

The elected mayor system means downgrading the roles of the councillors as well the council itself?
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Donay Mendonça 49025 21 73 1137
Mayaya,

Um contexto ou explicação do que se trata, nos ajudaria a dar uma resposta mais precisa.
Donay Mendonça, obrigada pelo seu tempo - tenho aprendido muiti vendo suas dicas. Espero que possa me ajudar. Brigada!

Talking about the council and the councillors. The elected mayor system means downgrading the roles of the councillors as well the council itself? How a council is organized and which are its institutional competences? Is there a pattern in the profile of a councillor? What are the main attributes that one can observe in a typical British councillor?
Oi,

A pergunta está sob este contexto:

Talking about the council and the councillors. The elected mayor system means downgrading the roles of the councillors as well the council itself? How a council is organized and which are its institutional competences? Is there a pattern in the profile of a councillor?

Obrigada!
It would be easier to pose a question with the help of another verb or phrase.

Does the elected mayor system mean .... ?
Is it possible that the elected mayor system means ....?

Also, "Talking about the council and the councillors." is not a complete sentence.

Also also, I thought the word "councillor" looked strange so I looked it up and apparently that's the British English way of saying "councilman/councilwoman"
Obrigada, dlr.

Councillor or councilor (Cllr, Coun, Clr or Cr for short), is a member of a local government council, such as a city council.

Often in the United States, the title is councilman or councilwoman.

Abraço!