Correção de texto "Bem, quando eu fiz 18 anos..."

É pra fazer uma composition de no maximo 10 linhas sobre algo que aconteceu e te deixou nervoso (usar vocabulario no presente pra dar enfase e usar this/these pra dar enfase tb):

PT- Bem, quando eu fiz 18 anos, eu tive que fazer meu teste de direção. Eu lembro que eu fiquei muito nervoso. Foi assim, eu cheguei no detran pra fazer minha prova e até não estava tão nervoso e o fiscal estava me esperando no carro. Entrei no carro e primeiramente fiz a prova da garagem, após passar na garagem fui fazer a prova do percurso na rua e ai que fiquei bem nervoso, mas o fiscal ao perceber meu nervosismo me acalmou e acabei o teste e fui aprovado. Foi muito empolgante.

ENG- Well, when i turned 18, i had to do my license test. I remember that i was really nervous. So, Here we go. I arrive in detran to do this test and i'm not nervous yet. When i arrive, this inspector was waiting me in the car and when I get in this car and he told me to do the garage test. After a couple of minutes, i finish this test and then comes the difficult part, the drive test in the street. So, I start to get nervous, really nervous, but when this inspector notice i was getting nervous he try to help me with some words, and it helps me a lot. Well, I calm down and i finish this drive test and finally i get approved. It was so exciting.

Obrigado! :mrgreen:
MENSAGEM PATROCINADA Aprenda dicas sobre os tempos verbais em inglês! Baixe agora o seu Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um ótimo resumo para revisar todos os conceitos.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Donay Mendonça 49120 21 73 1139
Igaox,

Algumas sugestões de melhoria para o seu texto:

Well, when I turned 18, I had to take a driving test. I remember that I was really nervous. So, Here we go. I arrived at Detran to take this test and I was not nervous yet. When I arrived, the inspector was waiting for me in the car and when I got into the car, he told me to take the garage test. After a couple of minutes, I finished this test and then came the difficult part, the driving test in the street. So, I started to get nervous, really nervous, but when this inspector noticed I was getting nervous he tried to help me by talking to me, and it helped me a lot. Well, I became calm, finished the driving test and I finally passed it. It was so exciting.