Correção de texto "diário"

Boa tarde, pessoal. Eu tenho um blog e de vez em quando gosto de atualizá-lo em inglês porém estou com dúvidas nesses dois textos:

"One more day doing nothing in this vacation... I need to do something urgently! Otherwise I won't to get to study to tcc!"

"I was thinking about to take another course in this vacations, like english, german or dance. I'm not sure... but I need to distracted me. Actually, I should look for a job but I don't have experiences, so it gets hard to find one."

Obrigada desde já :)
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Avatar do usuário Donay Mendonça 49085 21 73 1138
Algumas sugestões de correção:

One more day doing nothing on this vacation. I need to do something urgently! Otherwise, I won't get to study for tcc.

I was thinking about taking another course during this vacation, like English, German or dancing - I'm not sure which but I need to find something to do. Actually, I should be looking for a job but I don't have much experience, so it is hard to get one."
Thank you XD~
ainda não aprendi direito quando usar o gerúndio, mas obrigada de novo.