Correção de texto em inglês: My grandfather!

Quero escrever um texto em homenagem ao meu avô, em inglês. Abaixo está a minha tentativa. Se alguém puder corrigir os erros ou sugerir palavras/expressões melhores, agradeço imensamente! THANK YOU!

"Father's Day, fortunately, with my father. But also the first without my grandfather, who was like a father.
Today I remember when I was 12 and I started complaining for being "skinny/too thin". Sitting in the living room table, he listened to me until I was done/ I was finished . So, he took a magazine and showed me a picture of an actress, saying: "This was the most beautiful actress in cinema history, and she was thin! I'm not saying that because you're my granddaughter, but because you're beautiful! Don't complain for no reason!"
At that moment I could see that his eyes were brimming with tears and so were mine.
I miss him every single day! But I'm grateful I had a grandfather who was such a great man!

The actress was Audrey Hepburn and this is the picture he showed me!"

Imagem
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Donay Mendonça 49115 21 73 1138
Algumas sugestões de correção:

Father's Day, fortunately with my father but also the first without my grandfather, who was like a father to me.
Today, I remember when I was 12 and I started complaining for being "skinny/too thin". Sitting in the living room table, he listened to me until I was done/ I was finished talking. So he took a magazine and showed me a picture of an actress, saying: "This was the most beautiful actress in cinema history and she was thin! I'm not saying that because you're my granddaughter, but because you're beautiful! Don't complain for no reason!"

At that moment, I could see that his eyes were brimming with tears and so were mine.
I miss him every single day! But I'm grateful I had a grandfather who was such a great man!

The actress was Audrey Hepburn and this is the picture he showed me!