Correção de "texto em inglês sobre profissão"

Por favor, vocês poderiam me ajudar com a correção do texto em que dois amigos estão falando sobre as suas profissões.

Bob:My grandfather, my father and my older sister are lawyers. So, when I finished high school my father expected me to become a lawyer too. He always told me that what he does as a lawyer:"- ..."... But, as you know I always liked animals and I wished to work as a veterinarian to stay close them.My father hated the idea and told that I was the black sheep of the family. Despite this I got into veterinary university and today I am happy doing what I like.
Susan:That good! Tell me a bit about what a veterinarian does? What type of animal do you work?
Bob:I’m specialized in exotic animals. l have been working at a Zoo for three years I take care of everything from giraffes to lions.
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Donay Mendonça 49085 21 73 1138
Algumas sugestões de correção:

Bob: My grandfather, my father and my older sister are lawyers. So when I finished high school my father expected me try to become a lawyer too. He always told me that what he does as a lawyer:"- ..."... But, as you know, I've always liked animals and I wished to work as a veterinarian to stay close to them. My father hated the idea and told me I was the black sheep of the family. Despite this, I got into veterinary medicine university and today I am happy doing what I like.
Susan:That's good! Tell me a bit bout what a veterinarian does? What type of animals do you take care of?
Bob: I've specialized in exotic animals. l have been working at a Zoo for three years and I take care of everything from giraffes to lions.
Donay.

Muito obrigada, como sempre você ajudou muito.

Silvia