Correção de texto "I liked of the movie, it is a..."

Hi boys,
On august 18th 2007, I was do a text about a film that the teacher took us.
I wrote that commentary:
I liked of the movie, it is a typical american romance, but it is not boring. It taught to me about whom we are and like of whom like-minded us. Landon Carter meets Jamie Sullivan, she showed to him the honest and the faith, and did him decide; the way to goind. After a year, they are together and she will be die, because a terrible sickness. Everybody will remind of that really love.

Hey boys, I'm a student of english and I'm beginner. :D
Bye

TESTE DE NÍVEL Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
5 respostas
Eu não entendi esta parte: "...like of whom like-minded us." :?
Alguém pode me explicar?
O termo like-minded é um adjetivo, significa pensamentos e gostos iguais, similiares, ex:

Robert and Mark are like-minded as to soccer games.

S U
É gente, mas e o objetivo. O texto ficou bom ? Será que vou tirar uma boa nota ?
Like-minded: laIkmaIndId - laIkmaIndId / Adj. da mesma opinião, gosto ou sentimento.
(Quando digitei o I significa o som de i).

Eu escrevi isto na escola e não tinha dicionário na hora.
Hey!

Well, I think the context was nice, but, I think there are some simple erros. Well, some of them I'm not sure, so I will put here those that I suppose know.
F DSilva escreveu:I made a text about a film that the teacher took to us.
I wrote that commentary:
I liked the movie, it is a typical american romance, but it is not boring. It taught me who we are and like of whom like-minded us (hum, I don't understand this part). Landon Carter met Jamie Sullivan. She showed to him the honesty and the faith, and made him decide the better way to choose. After a year, they are going to be together but she will die, because of a terrible sickness. Everybody will remind that true love.
Well, I hope I helped.
@daniomoreira

Certíssimo, você analisou certo. Assim que li novamente o que você escreveu vi que estava certo, mas minha professora me deu "Excellent". Será que ela analisou mal ? Eu não sei, mas eu vou copiar isso que você me passou e mostrar para ela.

OBRIGADO A TODOS ! ! ! ;)