Correção de "We have tended to expect..." [en>en]

Avatar do usuário Flavia.lm 3885 1 9 86
"It is hard for almost everyone, but especially the young, to imagine a world without television. We have _______ to expect that all the important news of the day, worldwide, will be there at the touch of a button. (...)"

É correto completar a lacuna com "tended"? Qual outra opção de verbo vocês dariam e por que?

t.i.a.
MENSAGEM PATROCINADA Aprenda dicas sobre os tempos verbais em inglês! Baixe agora o seu Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um ótimo resumo para revisar todos os conceitos.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Marcio_Farias 12350 1 22 206
"We have tended to..." parece-me uma boa opção, aliás a opção que você já havia sugerido.
Márcio, estou perguntando justamente porque my teacher disse que a minha opção não servia. :(
Avatar do usuário Donay Mendonça 49115 21 73 1138
Sugestões:

"We've had a tendency to expect..."
"We have been inclined to expect...''

''For too long, we've had a tendency to acknowledge globalization superficially,” said Prof. Paul Almeda of Georgetown's McDonough School of Business.'' - washingtonpost.com

''We have been inclined to expect our leadership to preserve and sustain rather than to modify...'' - Kent Allen Farnsworth -
Avatar do usuário Marcio_Farias 12350 1 22 206
Flávia, 10.300.000 de resultados do Google de "we have tended to" não podem estar errados.
Talvez eu devesse ter dado a frase sem minha opção de verbo para vocês acrescentarem a que lhes coubesse melhor. According to my teacher, the two valid options were "We have learned to expect" and "We have come to expect". It is a gap filling exercise with no options to be chosen, we just have to fill it the way we think it is.

I have tended to expect that more teachers visit this forum and become more open-minded.
#prontofalei
Flavia.lm escreveu:I have tended to expect that more teachers visit this forum and become more open-minded.
#prontofalei

Hahahha nice one