Correção do Texto "There are Good Songs and Bad Songs?"

Sometimes I answer to myself. There are good songs and bad songs or it's depends of the person? I think that, if I dont't like a song, it doesn't mean that the song is bad. But, in my opnion, there are bad songs. I think that it doesn't depend of the genre of the song. It depends of the how smart is the lyric and how harmonized are the musical notes.
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Avatar do usuário DHST 675 1 2 12
draylson escreveu:Sometimes I answer to myself. There are good songs and bad songs or it's depends of the person? I think that, if I dont't like a song, it doesn't mean that the song is bad. But, in my opnion, there are bad songs. I think that it doesn't depend of the genre of the song. It depends of the how smart is the lyric and how harmonized are the musical notes.

Sometimes I wonder: Are there good songs and bad songs or does it depend on the person? I think (that) If I don't like a song, it doesn't mean (that) the song is bad. But, in my opinion, there are bad songs. I think (that) it doesn't depend on the genre a song belong to. It depends on how smart the lyric is and how harmonized the music notes are.

Eu tentei corrigir pra você. Agora, eu gostaria de saber se minha correção está válida.
Thank you DHST! Let's wait and see what others think! :-)
Avatar do usuário Thomas 14290 7 58 283
Smart = People can be smart and uniforms can be smart, but I don't recall hearing of a smart song. Perhaps the word you want is "clever".

Lyric = a type of composition
Lyrics = the words to a song - This is probably the word you wanted to use. It is like "letra".
Avatar do usuário DHST 675 1 2 12
Então, Thomas, ficaria assim:

It depends on how clever the lyrics are and how harmonized are the musical notes.

Confirma?