Correcção de dois textos: Sobre tecnologias

Boas, eu tentei fazer a minha apresentação, mas visto não ter conseguido, vou pedir a vossa ajuda na correcção de dois textos.
Se depois conseguir irei fazer a minha apresentação.

Eu vou ter teste de inglês na quarta feira e precisava da vossa ajuda na correção de duas respostas de opinião sobre tecnologia.

O primeiro é sobre amigos virtuais:

In my opinion, make friends online has some advantages, however it has a lot of disadvantages. Although it can be easier to communicate with virtual friends, they are very different from real ones and they can disappoint us. We can't be helped by them in our real lifes.

O segundo é a nossa opinião sobre a tecnologia:

In my opinion, technology is very important for our lifes, however technology entails several problems related to household chores. For example, teens, when they are playing video games, they don’t stop playing in order to do any sports. Nevertheless technology have advantages such as: phone calls and text messaging are cheaper than letters, and communication is direct and fast.
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Não comece resposta com "in my opinion", "i think":

Making friends online has its advantages, however it has lots of disadvantages too. Although it can be easier to communicate with virtual people, they can be very different from real friends, and even disappoint us. For example, they can't help us in our real lives.

Tente evitar palavras repetidas:

Although technology is very important in our lives, it entails several problems involving housework. For example, teens, when they start playing video games, they won't stop it to do any other sports. Nevertheless, technology has advantages such as phone calls and text messaging being cheaper than letters, and communication being more direct and faster.

Evitar repetições torna o seu texto mais fluente.