Do you prefer to learn American or British English? Why?

Regras do fórum

Practice English here, messages in Portuguese are not allowed.
I prefer american english, because, I guess is more easier than british english, and is more practicable!
MENSAGEM PATROCINADA Você sabe como está o seu nível de inglês? Teste agora GRÁTIS em apenas alguns minutos.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
I prefer American English because I used more but I would like learn both.
I prefer to learn the American English, because is informal. I think more easy to speak too.
I prefer American English because I think it's easier to speak.
I prefer the american one. I think it's much easier to develop good listening skills because it's easier to understand (to me), so choosing to learn american english rather than the british one was an easy call for me... and to be honest, I kind of dislike british accent, so I try to avoid listening to it as much as possible. :lol:
I prefer American English, because it was the first I started learning, but I learned a few of British too.
Well, I'd rather American English because I'm used to it. However, I really think British English is very polite and beautiful, but I'm not able to understand when speaking with a British. For me, the most difficult is when it comes to British accent.
I would rather learn American English because the american accent is easier to understand. Maybe it is because I'm used to listening american english every day. However, the british accent is very beautiful.
I prefer American english, because it's easier to understand, and i can find more movies and series in American english than in British english, so it can be more useful if i train my skills to understand movies and songs that i watch/listen most. Though i like british accent, it's difficult to me to understand, but i also study british english sometimes, cuz it's important to study both ones.
MENSAGEM PATROCINADA Há quanto tempo você estuda inglês? Já passou por sua cabeça que você pode estar estudando de uma forma que dá pouco ou quase nenhum resultado? Que tal fazer um intensivo de inglês de 180 dias e recuperar o tempo perdido? Em 6 meses você pode elevar o seu inglês a um novo patamar.

Clique aqui para conhecer o curso!
They are almost the same. But the accent of the British one sounds better.