Flesh x Meat - "carne": Qual a diferença

Ola, acompanho este site ha alguns anos mas só hoje consegui acessá-lo com login.
Este é um site riquíssimo de informações.

Eu gostaria de saber a diferença entre neat e meat por favor.

Me desculpem se estou postando em lugar errado. Ainda não conheço muito aonde postar, tendo em vista, esta ser minha primeira postagem.

Have a nice weekend.

Thanks for all teachings here.
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário PPAULO 39775 6 32 695
Meat as per some Cambridge dictionary definitions.

1)
[ U ] the flesh of an animal when it is used for food
I don't eat meat.
raw meat
red/white meat

2)
[ U ] important, valuable or interesting ideas or information
It was a nicely written article and quite amusing but there wasn't much meat to it.

///////////////////////////////////////////////////////////////

NEAT

1. tidy, with everything in its place
Your house is always so neat - how do you manage it with three children?
She likes everything neat and tidy .
You've got such neat handwriting.
They did a very neat job stitching up your knee - there's hardly a scar there.

2. A neat person likes to keep themselves, their house and their possessions tidy and in good order
Hassan is the neatest child I've ever met - even his shoes are clean!
I try to be neat, but my husband is a slob.

In other words, it means something "arrumado/arrumadinho"/limpo/puro/organizado.

There´s also a sense of "engenhoso"/interessante/bem legal (no sentido de "surpreedentemente legal"):
Seaside has some neat ideas and my desire to improve my Smalltalk programming skills has made me want to poke into that further.
(Seaside tem idéias legais e meu desejo de melhorar minhas habilidades de programação Smalltalk me tem feito querer cutucar isso mais a fundo.)

Most people thought, 'hey that's really neat,'" he says, with a chuckle of pride.
As pessoas diziam, 'oh, que interessante,'" acrescenta Mackworth com um riso de orgulho.

Source: Linguee