Go x Gonna x Going to: Como Utilizar?

Arrum escreveu:
annamarmelo escreveu:Mesmo assim ainda tenho dúvidas com relação ao GONNA... Posso dizer I'm GONNA there para "estou indo aí"?

Creio que não, pois o mais correto seria "I'm going there". Como gonna = going to, é como se dissesse "I'm going to there". Além do que eu nunca ouvi em inglês "I'm gonna there" ou "I'm going to there", mas somente "I'm going there". =)

O There pode ser "aí" ou "lá" mas se eu quiser dizer "I'm going to there" ficaria como eu estou indo para lá ?
MENSAGEM PATROCINADA Aprenda dicas sobre os tempos verbais em inglês! Baixe agora o seu Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um ótimo resumo para revisar todos os conceitos.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário NeyF 3945 1 9 85
O There pode ser "aí" ou "lá" mas se eu quiser dizer "I'm going to there" ficaria como eu estou indo para lá ?

Não existe "I'm going to there"

There é um advérbio e pode ser substituído por "in that place, at that place ou to that place (or position) [1]

I am going there = I am going to that place.
I was there = I was at that place

̶I̶'̶m̶ ̶g̶o̶i̶n̶g̶ ̶t̶o̶ ̶t̶h̶e̶r̶e̶ = ̶I̶'̶m̶ ̶g̶o̶i̶n̶g̶ ̶t̶o̶ ̶t̶o̶ ̶t̶h̶a̶t̶ ̶p̶l̶a̶c̶e̶

Obs.
O mesmo se aplica a Home que como advérbio significa "to or at the place where you live" [2]
Por isso dizemos "go home" = go to the place where you live

[1]https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/us/definition/english/there_1
[2]https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/us/definition/english/home_3
Avatar do usuário Judy Friedkin 630 2 17
Gonna has been appearing a lot on social media and I have even seen in a few other places lately. It is not really an English word, although after being used so much, it could possibly appear in a dictionary. When we say "going to" quickly in speech it sounds like. Gonna. However it is not acceptable in writing except maybe on social media. It could not be written in any formal way, such as a paper for school or the university or any formal letter or application. Only will and going to are acceptable words. Usually, we Americans , don't use will that often and use I'll. Of course in formal writing no contractions should be used.