Idade em inglês: escrever por extenso ou em numerais?

Olá, sou novo na comunidade, porém, devo admitir: me cadastrei somente por causa dessa dúvida.

Estou estudando como escrever números em inglês, entendi tudo, porém ocorreu algumas contradições na questão da idade.
Por exemplo: She is thirty-five ou She is 35.
De acordo com o Associated Press (AP) Style Guide, idades são sempre escritas em numerais, ou seja, o correto seria : She is 35.
No entanto, vendo o seguinte video: https://www.youtube.com/watch?v=-Jr4hagX4fY , o professor James, disse que temos ''spell out exact numbers'' ou seja, como no exemplo que ele mesmo escreveu, o certo seria: She is seven.
E estando nessa dúvida resolvi procurar no livro do meu curso de inglês, Face2Face, e para minha sorte, estava escrito dos dois jeitos. Exemplos do livro: She is thirty. She is 42.
Por fim, o que eu gostaria de saber é qual o jeito certo de escrever de acordo com a gramática do inglês britânico, pois é esse que eu estudo.

INGLÊS PARA VIAGENS
A professora Marcela Miranda, mais conhecida como a Tia do Inglês, ensina nesta aula introdutória o vocabulário básico de inglês para viagens. Está se preparando para sua próxima viagem? A sua jornada começa aqui! ACESSAR AULA
2 respostas
Ordenar por: Data
  Resposta mais votada
6 49 1.3k
Hi there, Natan!

The common way is to say (if someone asks) I am xx years old. (where xx is a number). If you are writing (I mean, academical writing) you should write it all, or put the number, as in: I am 99 years old.

In informal ways, you can find it pretty much in any way, sort of. But in sites, which are a mix of informal vs formal settings, I would say a sound practice to refer to someone´s age would be in the "I am/she is/he is xx years old" form (when for the first time), then it could be stated just in numbers, as in:

http://www.gq.com/story/how-old-is-brie-larson-tho
Larson was nineteen when The United States of Tara premiered.

Larson's character in Scott Pilgrim vs. The World, was 22-year-old Scott Pilgrim's girlfriend from college who went on to become a rock star after their breakup.

Larson played the 18-year-old love interest of a downward-spiraling 35-year-old (Michael C. Hall). (notice, when the mentioning of age is in the same sentence the author might use the same form.)

Larson was 25 when The Gambler.

...beleaguered parent of a five-year-old boy.

In some chat-rooms (most of them) you can use, e.g. "I am a 20 y.o. Guy" (meaning I am a 20-year-old guy.)

-------
And, as an aside note, as far as I know the grammar doesn´t change much when it comes to the two brands of English, specially when talking about age.

Granted. It would be different with telling the time! :?
INGLÊS PARA VIAGENS
A professora Marcela Miranda, mais conhecida como a Tia do Inglês, ensina nesta aula introdutória o vocabulário básico de inglês para viagens. Está se preparando para sua próxima viagem? A sua jornada começa aqui! ACESSAR AULA
4 35 574
Diz a lenda...

...que a idade do parça deveria ser escrita por extenso quando estivesse dentro do mesmo trecho de uma frase, ou quando aparecesse no início. Na outra mão, nêgo poderia escrever em numerais quando estivesse isolada, separada por vírgula ou parenteses, ou ainda qdo a idade do piá estivesse entre 1 a 10 anos.... vá entender uma bagaça dessas!!!::::

* Forty–six year old Mr Catra yesterday was nominated for the best 2015 brazilian romantic singer;
* Mr Catra, a forty-six year old with thirty-eight children, yesterday was nominated for the best brazilian romantic singer;
* Mr Catra, 46, yesterday won the prize for best brazilian romantic singer;
* Mc Zé Pequeno, seven, was introduced to his VIP critical & discerning fans yesterday.

vai pela sombra!