Is there any difference between "anyway" and "either way"?

Avatar do usuário Junior Lucas 140 3
I'd like to know if there is some difference between "anyway" and "either way", as in the examples bellow

Whether you come with me or not, either way, I'm driving to the city.
Whether you come with me or not, anyway, I'm driving to the city.

Thanks in advance for helping me English experts! :D

Mais Votada Mais Votada

Avatar do usuário brasimericano 855 1 2 23
I realize that this thread is a bit old, but it may prove helpful to others.

It was an experience that neither of us will ever forget
It was an experience that none of us will ever forget

usa-se neither quando existem apenas duas opções e none quando existem mais de duas.
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Either way means ''one way or another'' whilst anyway sounds more like you're concluding that thought.

Hope that helps. ;-)
Avatar do usuário Henry Cunha 9970 2 17 177
Or think of it this way:

Choosing between two options: You can do that either way. (This way or that way)
Choosing between many options: You can do that any way you want. (many ways)

There is a difference between "anyway" and "any way":

He was advised not to [go], but he went anyway. = Aconselharam ele contra, mas ele foi de qualquer maneira.
Anyway, it was a bad choice. = Seja lá como for / Conclusão, foi uma má decisão.

Take any way you want. = Escolha qualquer caminho que quiseres.
There is only one way home; any other way will not work. = Só hó um caminho para casa; qualquer outro não dará certo.
Avatar do usuário Junior Lucas 140 3
Thanks you for helping me guys and increasing the question I have a doubt (one thing related to it), what do you think about the difference (If there's one) in the usages bellow

It was an experience that neither of us will ever forget
It was an experience that none of us will ever forget