"On the Internet" está certo?

Olá,

Tenho uma dúvida referente ao termo que eu usei nesse exercício que fiz. Mandei para um amigo americano, e ele me disse que não estaria certo usar o termo By internet (Pela internet) no texto abaixo.

She is not going to play. She is very tired. What are you going to do? We are going to travel by car. We don't have money to go by bus. Where are you going? I am going to the dentist. What you doing? I am studying by internet, what about you? I am studying, too.

Gostaria de um esclarecimento. Até onde eu sei, está correto. Ele me sugeriu usar ON THE internet.

Abração.

Mais Votada Mais Votada

Avatar do usuário Judy Friedkin 630 2 17
We say on the internet not in the internet. We saw something on the internet. We are on the internet right now. In for internet is not used by native speakers.
MENSAGEM PATROCINADA Aprenda dicas sobre os tempos verbais em inglês! Baixe agora o seu Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um ótimo resumo para revisar todos os conceitos.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Donay Mendonça 49075 21 73 1138
Olá Felybr,

On the internet - está correto
Over the internet - está correto também mas é menos comum.

Estas são as duas opções mais apropriadas.

Boa Sorte!
Avatar do usuário Dude Spell 135 2
Mais um.

Via the Internet.

1. Because they are used to working and studying via the Internet, they use the Web as their primary source of information.
  2. With more than 12500 of its 17000 students studying via the Internet, UNE is at the forefront of online learning.
  3. Studying via the Internet enables you to select a time to accomplish assignments as well as homework any time you really feel alert and more productive.
Donay Mendonça escreveu:Olá Felybr,

On the internet>>>está correto

Over the internet>>>está correto também mas é menos comum.

Estas são as duas opções mais apropriadas.

Boa Sorte!

Hello, Donay.

What do you think about this sentence: "I found your book in the internet", is that right?

I am taking English classes once a week, and my teacher said the sentence above is right, but now I 'm confused! Could I use both sentences mentioned here? (one with in and other with on)
Avatar do usuário Jerry Dorien 1390 3 34
O uso da preposição depende de um contexto:

Quando falamos em navegar na internet usamos "on"

Em outros contextos poderiamos usar também: from, in, over, to.

Abraços.
Avatar do usuário PPAULO 39185 6 32 684
Saulo, I wouldn´t use "I found your book in the internet", but "...on the internet".
At least it is the usual way, 99.9% out 100 times.
On the other time, "I found it/something in a site" is a commom expression.
Avatar do usuário Sra_Tradutora 3290 6 73
I've never heard or read "in the Internet" before but googling it does give results.

However it is certainly correct (though not all the time) in cases where "Internet" is used as an adjective:
- Traditional TV is becoming irrelevant in the Internet age.
- Staying anonymous in the Internet jungle is becoming increasingly difficult.
- Stolen credit card numbers are a hot commodity in the Internet underworld.
Avatar do usuário Jerry Dorien 1390 3 34
Dá uma pesquisada com o contexto mencionado nos links abaixo:

Google UK

Google US

Não aparece o uso do "in"

Abraços.
MENSAGEM PATROCINADA Há quanto tempo você estuda inglês? Já passou por sua cabeça que você pode estar estudando de uma forma que dá pouco ou quase nenhum resultado? Que tal fazer um intensivo de inglês de 180 dias e recuperar o tempo perdido? Em 6 meses você pode elevar o seu inglês a um novo patamar.

Clique aqui para conhecer o curso!
Avatar do usuário PPAULO 39185 6 32 684
Well noticed Tradutora, it can take an "IN'' preposition when the "Internet" is an adjective, that is, when it is specifying a noun or something else.

The examples given show exactly that, as in: in the Internet age, in the Internet jungle, in the Internet underworld.

========================
Worth noticing, that you covered at least two topics on that one. Preposition usage and capitalization (since when "internet" defines something else, it takes
a capital "I".)
==========================
Thank you guys, all of you, for the teamwork.
Avatar do usuário Henry Cunha 9960 2 17 177
But try these on Google:

"I found this site in the internet"
"I found this article in the internet"
"I found this photo in the internet"

I don't find these uses of "in" unusual. The Internet is a place, isn't it?