Por que million of people está errado?

Oii, eu sou nova aqui e tenho uma dúvida: Por que no exemplo abaixo não se pode usar o of people?

Ex:
Errado: Two million of people

Certo: Two million people

Obs: tirei o exemplo de um livro de Inglês, não entendi muito bem

Agradeço desde já!

TURBINE SEU VOCABULÁRIO! Aposente o caderninho de vocabulário, use a tecnologia como aliada nos estudos. Ao assinar o English Plus você poderá utilizar o Meu Vocabulário: um aplicativo desenvolvido pela equipe do English Experts para guiar você no aprendizado de novas palavras, phrasal verbs e expressões.
Meu Vocabulário Dashboard
QUERO CONHECER
2 respostas
Leonardo96 17 250
Mesmo motivo pelo qual expliquei o "all the night".
PPAULO 6 48 1.1k
Firstly, to avoid Portuguese in English, I will point some grammar asides:

Million is not made plural when it is preceded by a number.

The "of" is not used in English, unless you are mentioning a group within a larger group.
That is, we could state "Over two million of Brazilian students go to University this year." Here we assume there are more than two million students in Brazil, say 10, 50, 90 million students in the country.

Another thing, a subset of the above rule, if we specified the students: two million of the Brazilian students will get vaccinated. Here we have specified which group - the two-million group of Brazilian students, from the entire group of Brazilian students.

That said, the original sentence should be "two million people", if can't say it with "of" since the reader will get himself hanging, lacking information.