Projeto Conversação - Parte 3

Avatar do usuário rafaelisquierdo 185 6
Hello Lucas!!

First of all congratulations on your courage for starting learning a new language!! I remember when I started studying Spanish in August it was very hard to started the bottom and learn all those basic thing like: verbs, subjects and how to speel words.

Second of all, I noticed a little "thing" on your video. I don`t know if it`s right or wrong but, you said in the video: "Lucas here more one time", "recording more one video".
I`m used to hear one more time instead of "more one time". I don`t know if the way you said it is totally wrong but It sounds better when you say one more time. Like this song - http://goo.gl/wJVSL

I think Donay or Flavia could help us on this subject, hum?!
MENSAGEM PATROCINADA Aprenda dicas sobre os tempos verbais em inglês! Baixe agora o seu Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um ótimo resumo para revisar todos os conceitos.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Donay Mendonça 49130 21 73 1140
Rafael,

Second of all, I noticed a little "thing" on your video. I don`t know if it`s right or wrong but, you said in the video: "Lucas here more one time", "recording more one video".
I`m used to hear one more time instead of "more one time". I don`t know if the way you said it is totally wrong but It sounds better when you say one more time. Like this song - http://goo.gl/wJVSL

Sim, recomendo usar "one more time", "one more video", "two more people", "three more days."

O oposto seria "one less": "one less lonely girl''(uma garota sozinha a menos) - Justin Bieber.
Me lembrou Justin Bieber tbm ! "... One more time... girl i love you, girl i love you..."
At least JB teachs me something... lol
Avatar do usuário Lucas PAYNE 260 7
sorry guys, i'm a bad learner.
Lucas, chill out - who does not make mistakes? We are here to learn! Congratulations on your video - Sehr gut :)

Good on you!

Cheers
Avatar do usuário Flavia.lm 3885 1 9 86
Lucas PAYNE escreveu:sorry guys, i'm a bad learner.

O que é isso, Lucas?!

Tá precisando reler um dos meus textos favoritos aqui do EE:
https://www.englishexperts.com.br/0 ... thank-you/
I really didn't understand what you meant with " I'm a bad learner ".
Hang on! If you are beginning to learn english, do not hurry up, your "fluent time" will come if you endeavour very much. Continue practicing,nobody borns already speaking english, besides the Americans , haha.
Hi guys,

I'm here to say that I think Rafael's initiative is awesome! I'm realy exiciting!

Congratulations Rafael! You speak very well and I hope you got that jog last year!

Today, I will just write because I don't have a cam rigth now! And I won't use any candy of translator to correct my mistakes. So I expect you don't care about them, and if possible, let me kwon if I'm doing well or not :)

I wanna to say that I'm in too. Sonner I can I'll post my video.

See you guys!!!
thisanti escreveu:Hi guys,

I won't use any candy of translator to correct my mistakes.
I wanna to say that I'm in too.

See you guys!!!

Hey thisanti, grava um arquivo de aúdio

e sobre erros EU re-escreveria suas frases da seguinte maneira: " I don't use any kind of to translator..."

Bom no lugar de tradutor ficaria melhor corretor ortografico (fica a idéia)

ahh quase passa direto
wanna = want to
Logo EU escreveria assim: I wanna say/talk (I want to say/talk...), percebeu o wanna to o segundo to não existe pois wanna = want to.

Espero não estar falando besteira e ter ajudado.

_______

hehehe I want to record another video, to do better and better again!
MENSAGEM PATROCINADA Há quanto tempo você estuda inglês? Já passou por sua cabeça que você pode estar estudando de uma forma que dá pouco ou quase nenhum resultado? Que tal fazer um intensivo de inglês de 180 dias e recuperar o tempo perdido? Em 6 meses você pode elevar o seu inglês a um novo patamar.

Clique aqui para conhecer o curso!
Lucas meu garoto, vou fingir que não entendi bulhufas do que tu disse. É como o guih22 disse ninguém nasse sabendo, tira esse pensamento da tua cabeça!