Qual técnica de memorização de vocabulário vocês usam?

Gabs.barros
Eu costumava usar o Anki, mas acabei não me adaptando a ele, e acaba que eu só lembrava das palavras somente no ANKI.

Tem outras formas de memorizar vocabulário?
Cambly Brasil - Mensagem Patrocinada Descubra seu nível de inglês em 15 minutos! - Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu inglês.

Começar agora!
9 respostas
Ordenar por: Data

PPAULO 57805 6 43 1029
At this juncture, I memorize by using the words as they come. Sometimes I get to sites or dictionaries online for some special need.
Other times I use the Thesaurus for variety´s sake and because there are cases in which some close meanings can be deceptive, a certain wording can be better than another.
At early stages I used to underline "words of interest" to get to it later, it´s a valid strategy. But with time (way later) and some novel reading, I learned that words meanings and sense vary with context.
To use English in our reading, writing, speaking, singing, what you have...makes your vocabulary expand exponentially, the more it builds up the more words you memorize. It doesn´t shrink back to the size it was!

But you can always to see how others here do. By searching with the keywords "anki" and "memorization". Good luck and feel free to give feedback to us.

Swarmfire 1065 2 18
Paulo, penso o mesmo! Eu o enviei uma mensagem particular a fim de saber se ele desejaria tentar novamente quanto ao ANKI e que eu o poderia "dar uma mão", mas infelizmente não obtive resposta

Edit:Vi sua mensagem Gab. Se você usa o English Experts pelo computador você tem de clicar no seu perfil - não na engrenagem -, "mensagens particulares" e procurar "Caixa de Entrada". Se usa pelo celular provavelmente haverá uma grande notificação escirto "NOTIFICAÇÃO" clique nela, lá aparecerá suas notificações e é só clicar na descrição da notificação que você será levada até ela, seja respostas ao seu tópico seja mensagens particulares

PPAULO 57805 6 43 1029
Thank your Swarm, for your feedback, sharing your experience and willing to help.
I made the second comment not to seem as if I am judgemental of a method or way to learn, what is good to one may not be to other or the experiences may not the same. But I am okay with whatever way fits best to someone, and it was good that you could share your experience and insights on that one! Again, thanks for your teamwork.
;-)

Swarmfire 1065 2 18
Haha eu que agradeço pelo seu trabalho aqui. Como sempre terminando mais um mês como o primeiro no rank de pontuação...

PPAULO 57805 6 43 1029
In fact, I am glad that I can help others out, regardless of ranking. My wish is that everyone interacts and learns and learns having fun, enjoying the experience. It´s refreshing to learn something, and we learn and relearn by sharing as well.
I bet there are hundreds or thousands of advanced learners, teachers, and more educated or well-traveled than I am (never been abroad) that would rank that big or more. I wish more people would step up to the plate. It´s not about me, it´s about teamwork and learning/enjoying all things English!
But the Forum has attracted real assets from here and from abroad and everywhere. People really interested, that really like English and languages. So I am very very grateful, all things considered.
Curso English Experts Há quanto tempo você estuda inglês? Já passou por sua cabeça que você pode estar estudando de uma forma que dá pouco ou quase nenhum resultado? Que tal fazer um intensivo de inglês de 180 dias e recuperar o tempo perdido?

Clique aqui para conhecer o curso!

Leonardo96 5940 11 134
Eu nunca tentei me forçar a memorizar palavras de nenhuma forma. Eu imagino que se a palavra for comum e usada frequentemente e voce conviver com o idioma no dia a dia vai acabar memorizando-a sem fazer esforço. Claro que isso se aplica apenas se você estiver em um nível mais básico. Depois que você já tem um vocabulario grande e esta em um nível mais avançado as palavras que você não conhece não são usadas com a mesma frequência e ficam mais difíceis de memorizar. Bom, nesse caso quando eu encontro uma palavra não familiar eu apenas pesquiso o significado e depois fico repetindo a palavra pra mim mesmo um certo tempo pra tentar colar na cabeça. Às vezes dá certo, e às vezes quando encontro tal palavra pela segunda vez esqueço o que significa. Mas não me preocupa tanto porque como eu disse essas sao palavras não muito comuns de aparecer numa conversa, principalmente uma conversa casual.

PPAULO 57805 6 43 1029
Leo, I agreed with you. There is a "core" of words in the language which we can express things with it.

With time, and as you pointed out, other expressions, idioms, words and ways of speaking change a bit, not to mention the audience, what country you are in, and so on and so forth.

One interesting (and common) thing with "memory" and sleep is that the more you worries about them, the more they fail you!
At a basic level, sometimes simply using what one knows (keeping it simple) would do the trick.

But if someone doesn't get uncomfortable to make mistakes and be corrected, then use those new words. I learned a lot this way, sometimes I made some crazy analogies, then it had not to do with I tried to mean, ha haha! But that I learned some from my mistakes and blunders, yes I learned.

A friend of mine said once that we don´t learn from those questions we get right, but from those we get wrong. Because those decrease our grade, but we do learn from them, they are unforgettable!

The same thing happens with something you think in Portuguese and it gets difficult to express in English (sometimes even "talking to yourself", in your head).

Try as you might, you simply can´t do it - the right words simply don´t come to you, then someone comes here (or elsewhere) and comes up with that expression, word, what you have. Then you think "how I didn´t think of that before!"

That´s a surefire recipe to learn and remember a word, way more likely than writing it on a scrap of paper.

Again, just sharing something about my experience, and I myself used some memory aids at the beginning of my learning.

Leonardo96 5940 11 134
I found interesting what you said there about not being able to express what you want to say in English when you're thinking of something in portuguese but can't seem to come up with anything equivalent to it in English. This happens to everyone because when two languages collide in your brain it can be really tricky to get one out of the way of the other. And of course your first language will almost almost always be the one that prevails. But there is something that i've found to be quite effective over the years in the regard which is trying your absolute best to lock your brain into English(or whatever other foreign language) mode. Now obviously this is easier said than done because one can't simply just start thinking in a foreign language just as smoothly as they do with their native one just out of the blue, it takes a while for your brain to build up this level of familiarity with a foreign language,but trust me once you get the hang of it, it becomes a whole lot easier to come up with what you're trying to convey. Your first language can significantly interfere with being able to speak a second one naturally and comfortably if you allow it to.

PPAULO 57805 6 43 1029
I was thinking in terms of basic level leaners, the ones that still use (or are prone to) notes, and memory aids, etc. In practice, we somehow always use some of them (a dictionary, a thesaurus...etc). But, yes, you are right.

English Experts - eBook Leia o e-book Aprendendo Idiomas por Conta Própria e conheça as técnicas utilizadas pelos Experts para aprender idiomas. Com ele você vai aprender a aprender inglês!

Baixar uma Amostra Grátis!