Quando faço listening sobre a Bíblia, eu entendo, mas como entender outros temas?

Gilmar Vianna
Olá galera, eu faço listening com coisas sobre a Bíblia e entendo bem pois é um assunto que domino, pois já estudei a bíblia algumas vezes e quero saber como faço pra entender outras coisas tipo reportagem podcasts. Às vezes o podcast é um pouco devagar mas não entendo, e não sei qual é o assunto que tão tratando.
Quero chegar a um nível em que eu possa entender qualquer assunto.
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
1 resposta

Leonardo96 4000 9 90
First of all let's go over why you have an easier time understanding spoken English about the Bible. When people quote the Bible or talk about anything related to it they usually do so much more clearly and slowly than they do in normal, casual conversations, due to it being a very formal matter to adress, hence you being able to understand it more easily. Now to why you fail to understand spoken English at times. There are two reasons behind that: Either you're not familiar with the vocabulary being used, which can only be solved through acquisition of new words, or you struggle to identify words when they are linked together at natural, native-like speed, which can only be solved by listening to English through an extended period of time. So, just keep listening and expand your vocabulary. It's about new words and time. You only get good at something after doing it over and over again through an extended period of time.