Revisão de frases "...and it’s being quite a challenge"

Avatar do usuário Flavia.lm 3885 1 9 86
Hi folks,

several extracts & questions:

"... and it’s being quite a challenge to fulfill everything I’ve been planning to my child’s future."
--> any better suggestion or "fulfill" is the best collocation in this context? "cumprir meus planos" = ?

"the world is changing so fastly and so dramatically that I feel incapable of catching up with all the news and technologies that (blahblahblah)"
--> o uso de 'dramatically' tá correto? tive a impressão de que falta algo.

"... this is what makes us do whatever is needed for them to have a (digno) future."
--> como eu digo "um futuro digno"?

"The world is becoming virtual, but it is important for children to know they have human support available around"
--> não gostei desse "the world is becoming virtual", alguém pode sugerir algo melhor? preciso dizer que, apesar de as pessoas acharem que podem fazer tudo na internet, é importante que as crianças saibam que existem pessoas de verdade para orienta-las fora dali.

tks in advance
MENSAGEM PATROCINADA Você sabe como está o seu nível de inglês? Teste agora GRÁTIS em apenas alguns minutos.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Avatar do usuário Donay Mendonça 49025 21 73 1137
Flávia,

Algumas sugestões:

...and it’s been quite a challenge for me to accomplish everything I’ve been planning for my child’s future.

...the world is changing so fast and drastically that I feel incapable of catching up with all the news and technologies...
Fast=Rápido(adjetivo) ou rapidamente(advérbio)-->Mas não admite -ly

...this is what makes us do whatever is necessary for them to have a (decent) future.

...The world is going digital.

Boa sorte!
Avatar do usuário Marcio_Farias 12350 1 22 206
Flavia.lm escreveu:Hi folks,

several extracts & questions:

"... and it’s being quite a challenge to fulfill everything I’ve been planning to my child’s future."
--> any better suggestion or "fulfill" is the best collocation in this context? "cumprir meus planos" = ?

As an ESLer I see nothing wrong with it, not when you plan something for your child's future.
"the world is changing so fastly and so dramatically that I feel incapable of catching up with all the news and technologies that (blahblahblah)"
--> o uso de 'dramatically' tá correto? tive a impressão de que falta algo.

Está. Mas trocaria o fastly por um fast.
"... this is what makes us do whatever is needed for them to have a (digno) future."
--> como eu digo "um futuro digno"?

... well-deserved as in "What goes into a well-deserved future?"
"The world is becoming virtual, but it is important for children to know they have human support available around"
--> não gostei desse "the world is becoming virtual", alguém pode sugerir algo melhor? preciso dizer que, apesar de as pessoas acharem que podem fazer tudo na internet, é importante que as crianças saibam que existem pessoas de verdade para orienta-las fora dali.

Pensei em What with the real world having gone virtual..., mas alguém sempre terá algo melhor a sugerir. Esperemos, pois, por mais sugestões.
Avatar do usuário Flavia.lm 3885 1 9 86
hehe... o "fastly" tava sublinhado ali no word e eu nem tinha visto... :)

Mucho thanks! May the Easter rabbit bring tons of chocolate to both of you!!