"So I can be x Because I want to be..." Estão corretas?

Eu faço um curso de inglês e tive que responder uma pergunta no livro escrita "Why do you want to study English? e eu respondi I want to study English so I can be porém, por algum motivo, a professora me corrigiu colocando "because I want to" no lugar.

Eu realmente não entendi e eu gostaria de saber se tem uma errada, embora eu acredito que não tenha, mas estou procurando ter certeza absoluta antes de procurar cobrá-la sobre o meu "erro". Mas e aí, entre "so I can be" e "because I want to be...", alguma dessas está errada?
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Marcio_Farias 12350 1 22 206
Sua professora lhe sugeriu o que um falante nativo ou outro de inglês poderia sugerir:

"Because I want to broaden my horizons--including geographically etc."

"Because knowing a foreign language can help me in many aspects of my life, including travel, family connection, and even mental health etc."

Ela, portanto, está certa. O pessoal de língua inglesa na sua grande [e quase esmagadora] maioria considera que para cada why deve haver um because, e com um because eles iniciam uma resposta.
Avatar do usuário PPAULO 39205 6 32 684
I agree with Marcio. And I am going to elaborate on it further, if I may.

Because (suggestive word - be... Cause), it shows the cause, we are focusing on the reason.

So, we are focusing on the effect, the result (the effect if you wish).

So, if you are saying that you want to broaden your horizons, you have a cause, that´s why you want to study English. You are in the middle of the event, or in the very beggining of it, so it doesn´t make much sense to talk about effect/(end) result now (at the time of the question, the why).

Whereas with a finished event, you can use both ways, depending on what is your intended emphasis.
It´s what is asked in the following exercise:
Susie didn’t attend the party. She was not invited.
Susie was not invited, so she did not attend the party.
The reason (focus on the reason here) for not attending the party is that Susie was not invited.

Susie was not invited, so she did not attend the party.
The effect/consequence/result of not being invited is that Susie did not attend the party.

With finished events, like the one above, we have a choice of emphasizing either the reason or effect/result. That choice would have lead the reader to different directions, though. One would have really a choice of meanings, would have to decide on which message to convey to the reader.
https://www.englishgrammar.org/because-and-so/