Tradução de "high fives for low lives"

high fives for low lives

Não sei se ta certo, mas pelo que eu vi na internet
"high five" é um comprimento onde se toca as duas mãos, tipo o "toca aqui" brasileiro...

e "low life" é tip tipo uma pessoa sem auto-estima e que vive mal e não quer se erguer e melhorar de vida...

Mas como eu poderia traduzir essa frase?
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Henry.army 2545 3 8 51
Não conhecia a expressão, mas após uma pesquisa descobri que tem origem em uma música:

https://www.youtube.com/watch?v=TDwLBfFNldE.

Pelo contexto vejo que é uma saudação, um High Five como vc disse, direcionado para pessoas que possuem Low Lives

Low Lives/Low-lifes /Lowlifes descreve pessoas que gostam de sair para bares, e que por muitas vezes tem baixa moral e status social.
Avatar do usuário PPAULO 39205 6 32 684
In a way, a high-five is a a congratulation, so the guy in this music is kinda saying "viva a (nossa) vida de escória social/de vagabundo/de boemia etc...", you can picture the guys saying that, or saying that and high-fiving, congratuling each others.

In that way "okay, damn it, the party must go on" of them. That, is if the landlord evicts you next day, so be it! :P let´s have that beer and sing and party... A thing to think when one is already tipsy. Enough! high five (my) to my gang/group and our life style :lol:

It could be a figure of speech as well, if so, "high five for lowlives'' he would be thinking "it´s okay to be a lowlife, whether you approve of it or not."
Avatar do usuário PPAULO 39205 6 32 684
Just elaborating the final part, a little.

It could be a figure of speech as well, if so, "high five for lowlives'' he would be thinking "it´s okay (I am not feeling bad about it in the least) to be a lowlife, whether you approve of it or not."

Ah the "viva" that could be both, a greeting to his drink buddies, and/or a praise for the lowlife style he is into.
http://www.aulete.com.br/VIVA