On (the) back of - Tradução em português

Estes dois títulos referem-se ao mesmo assunto:

-Markets soar on back of EU deal to slash Greek debt.
-Markets soar on deal in Europe with banks to take a nominal 50 per cent loss on Greek debt.

WORLD sharemarkets soared yesterday as Europe sealed a $1.3 trillion deal to cauterise a crisis threatening the global banking system in a reprise of events that led to the collapse of US investment bank Lehman Brothers in September 2008.
Shoring up a bailout fund, pledging new funds for Greece and finally convincing the world's biggest banks to take a big hit on their sovereign debt holdings -- as much as 50 per cent -- was enough to convince investors globally that, for now at least, confidence in political leadership was worth taking a bet on.
Editado pela última vez por Donay Mendonça em 28 Out 2011, 16:45.
Razão: Ampliar

EBOOK VERBO GET Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. Você ainda ganha o eBook sobre o Verbo Get em seu email. INICIAR TESTE
2 respostas
Donay Mendonça 22 106 1.6k
Simon,

Markets soar on back of EU deal to slash Greek debt.
Mercados se elevam rapidamente ajudados pelo acordo da União Européia para reduzir a crise grega.
sandrom 3 11
Acho que pode ficar assim esta tradução:

1ª frase: Mercados se animam/aquecem (no sentido de reagir positivamente) suportados pelo acordo da União Européia para cortar a dívida grega.

2ª frase: Mercados se animam/aquecem sobre o acordo na Europa com bancos para cortar em 50% o valor nominal da dívida grega.