To be up and out - Tradução em português

Hey guys,

I need for help!

What it means "you want to be up and out" ?

Below, one part of the text;

Todd: Yeah, so how long does it take you usually to recover from a hangover?
Karen: It takes me the whole day after I go out.
Todd: The whole day?
Karen: The whole day.
Todd: Yeah, that's the bummer because, like, you want to be up and out.

I guess it means, like, you feel good or something else..rs

Thanks!

TESTE DE NÍVEL
Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. Você ainda ganha o eBook sobre o Verbo Get em seu e-mail. INICIAR TESTE
6 respostas
  Resposta mais votada
4 12 30
M4rc0,

This is difficult to understand even in the context of the text. So let's go!
Karen: It takes me the whole day after I go out.
Todd: The whole day?
Karen: The whole day.
Todd: Yeah, that's the bummer because, like, you want to be up and out.
"You want to be up and out" means you want to be awake and out of bed and out of the house going about your normal daily business. You don't want to be suffering the ill effects of the hangover. If you're hung over, all you're doing is sleeping and trying not to suffer too much.

Karen says it takes her the whole day before she feels well enough and normal. Todd says:
Todd: I usually try to shoot for one or two to be back at normal full-speed again

Karen: Really

Todd: Yeah

Karen: No, it takes me the whole day. Sometimes I sleep in the afternoon. I take a nap and I feel better after that
What he means by "to shoot for one or two" is that, despite the hangover, his goal is to hopefully feel well enough by 1:00 pm or 2:00 pm so he can feel normal and go about his normal day without suffering too much. That's where Karen says she sleeps the whole day, and only after does she feel better.

Personally, it usually takes me about an entire day, too. I may try to shoot for one or two, but it's usually not until the day after my hangover that I feel normal!

I'll never drink again (until I do)!
TESTE DE VOCABULÁRIO
Faça um teste e descubra como está seus conhecimentos de vocabulário de inglês em 5 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
Sugestão: Incomunicável, fora do alcance, isolado.

A pessoa de recassa não quer saber de nada, nem de ninguém, não quer conversar com ninguém, prefere ficar quieta, isolada para se recuperar.
Thank you Rakell!

no mesmo contexto se ele disser;

"I usually try to shoot for one or two to be back at normal" quer dizer;

- costumo vomitar uma ou duas vezes para voltar ao normal.

Is that it?
Acho que não, "to shoot for something" significar se empenhar, se esforçar para conseguir algo, ter como objetivo.

Não está faltando nada na frase?
Olha só o texto completo;

Todd: Let's talk about the hangover. Do you drink?

Karen: Yes

Todd: Ok. Have you had a hangover before?

Karen: Yes, a few times.

Todd: What's your secret for the hangover?

Karen: Sleep.. is my secret for the hangover, and when I have a hangover I really, really want to eat fatty foods and sugary foods and I eat lots of potato chips and I drink Coca-Cola

Todd: Oh, I'm in the same boat. I love like fast food when I have a hangover

Karen: Yeah, it's terrible

Karen: It takes me the whole day after I go out

Todd: the whole day?

Karen: the whole day

Todd: Yeah, that's the bummer because, like, you want to be up and out

Karen: Yeah

Todd: I usually try to shoot for one or two to be back at normal full-speed again

Karen: Really

Todd: Yeah

Karen: No, it takes me the whole day. Sometimes I sleep in the afternoon. I take a nap and I feel better after that

Todd: Maybe you just have stronger hangovers

Karen: Maybe
COLABORE COM O SITE!
Ser um MEMBRO ASSINANTE é a melhor maneira de você, fã do English Experts, nos ajudar a manter a comunidade ativa e atualizada.
Clique no botão abaixo e veja a lista de benefícios!
QUERO COLABORAR
Thank you so much Joshua!

I got it what you meant! (I hope so..rs)