What makes you happy?

Regras do fórum

Practice English here, messages in Portuguese are not allowed.
hey guys, what u doin'?
well.. its my first post here.. i hope that be the first of many others haha..

many things makes me happy! i'll say the 'top 5' of the list.. there is:

1) Listenin' music
2) Hang out with my friends
3) Be with my family
4) Travel
5) Walkin' at the beach

see ya!
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Study english in the moment did do happy me !!
Selma Martins escreveu:Study english in the moment did do happy me !!

I would like to suggest the following.

"Studying english makes me happy." or possibly

"Studying english really does make me happy."

I hope this helps your studies,
Makes me happy be with my family, to be with my girlfriend, play soccer, walk with friends.
Only that.
vitor.blacks escreveu:Makes me happy be with my family, to be with my girlfriend, play soccer, walk with friends.
Only that.

Vitor,

May I suggest the following rewrite of your post.

"The only things that make me happy are: Time with my family and girlfriend; playing soccer, and taking walks with friends."

English construction is very different from Portuguese, and can be very difficult to grasp. The opposite is true for me as I have a very hard time putting together a correct Portuguese sentence. By the way your english is much better than my portuguese. :oops:
My family. Talking with my frinds. My job. Listening music. Travel.
Studying english makes me happy.

;)
A lot of things (simple things) makes me happy. My life, healt, husband, home, flowers, dogs, mothers food, coffee, chocolate, friends. Gosh.
Vanessa Quadros escreveu:A lot of things (simple things) makes me happy. My life, healt, husband, home, flowers, dogs, mothers food, coffee, chocolate, friends. Gosh.

Vanessa,

I think a few minor changes are in order. "Healt is spelled health, make is plural and makes is singular. Therefore, I would like to see the construction changed to something like this:

"A lot of simple things make me happy my; life, health, husband, home, flowers, dogs, mothers food, coffee, chocolate and friends. Gosh that is a lot of things."

Hope this helps.
Have Jesus in the my heart, talk with my family and my friends and understand what i study. :D
MENSAGEM PATROCINADA Há quanto tempo você estuda inglês? Já passou por sua cabeça que você pode estar estudando de uma forma que dá pouco ou quase nenhum resultado? Que tal fazer um intensivo de inglês de 180 dias e recuperar o tempo perdido? Em 6 meses você pode elevar o seu inglês a um novo patamar.

Clique aqui para conhecer o curso!
José Amarildo escreveu:Have Jesus in the my heart, talk with my family and my friends and understand what i study. :D

Hi, Jose, if I may, I would like to suggest some changes to your post and will illustrate them by rewriting the sentence, as follows.

"The things that make me happy are; having Jesus in my heart, talking with my family and friends, and understanding what I study."

I hope this helps you in your study of English.