What's the difference between wake up and get up?

Give me some examples please!

TESTE DE NÍVEL
Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. Você ainda ganha o eBook sobre o Verbo Get em seu e-mail. INICIAR TESTE
6 respostas
Ordenar por: Data
  Resposta mais votada
2 5 42
Bom dia Khadija.
Veja uma explicação sobre o assunto:
The two phrasal verbs 'get up' and 'wake up' are similar, but different.

When your alarm rings in the morning you 'wake up' as you are no longer sleeping.

'Get up' means that you get out of bed.

'I wake up at 7am, but i don't get up until 7:30.'
Eu acordo as 7:00 horas, mas eu não saio da cama antes das 7:30.

http://www.ecenglish.com/learnenglish/l ... n-wake-get
Wake up is when you wake up from sleep. Get up is when you get out of bed.
http://www.englishbaby.com/lessons/2659 ... _up_get_up
Wake up: é usado quando você acorda/desperta do sono.
Get up: é usado quando você for sair da cama.

Espero ter ajudado.
Abraços.
APRESENTAÇÃO PESSOAL EM INGLÊS
Nesta aula, a professora Camila Oliveira ensina como você deve se preparar para fazer uma apresentação pessoal profissional em inglês. O conteúdo dessa aula ajudará você a aproveitar melhor as oportunidades no ambiente corporativo. ACESSAR AULA
Wake up e Get Up são phrasal verbs.

Wake up = acordar

Ex.: I wake up at 10:00am on Saturday.

Get up = levantar

Ex.: I get up at 10:00am on Saturday.

Como você pode perceber, coloquei bem evidente que nos casos em que quer falar que acordou, pode usar "levantar" também. Pleo menos foi isso que aprendi com o professor.

See U!
Diego, muito bom!!!

Simply perfect!!!!

Votei na sua resposta, me ajudou bastante! vou estudar para minha prova com esses links.
Allah bless you!
2 5 42
De nada Khadija.
Fico contente que tenha ajudado.
Tenha um bom dia.
Abraço.
24 105 397
Complementando:

To wake (up) = Acordar
To get up = Levantar
TESTE DE VOCABULÁRIO
Faça um teste e descubra como está seus conhecimentos de vocabulário de inglês em 5 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
6 49 1.3k
I concur.
Here, some more examples...
Notice the distinction.


http://stronglifts.com/how-to-wake-up-e ... ive-guide/

1. Wake Up At The Same Time Daily. You’ll become an early riser by waking up at the exact same time for 30 days on. You’ll be less likely to sleep in and might even wake up right before your alarm goes off.





========
2. Set Your Alarm. Use something loud, but not annoying. I use the alarm on my cellular phone (off at night) because I don’t like music, a radio or a buzzer. Use whatever works for you.

Put your alarm out of arm reach so you can’t hit the snooze to sleep in. You must have to get out of bed to stop your alarm.


3. Jump Out of Bed When Your Alarm Goes Off. The longer it takes you to get up, the more likely you’ll try to sleep in. And hitting the snooze to lay in your bed longer only makes it harder. Get up the first time your alarm goes off.