Why were you named your name?

Regras do fórum

Practice English here, messages in Portuguese are not allowed.
Well, my name is Leonardo. My mother said to me that she chose this name because she liked so much the singer Leonardo of Leandro & Leonardo.
MENSAGEM PATROCINADA Aprenda dicas sobre os tempos verbais em inglês! Baixe agora o seu Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um ótimo resumo para revisar todos os conceitos.

Clique aqui e saiba como baixar!
I was named Claudomir, because my mother wanted a daughter instead of a son. But a little boy arrived first e she honored me with name's father.
Avatar do usuário Marcio_Farias 12350 1 22 206
claudomir escreveu:[...] she honored me with name's father.

In all likelihood you probably mean, "your father's name" here.
I think I was named Lucas because Lucas is a name of Jesus' disciple. And because it means bright and luminous. ;)
My name is Filipe because my mother like this name. She gives my father the choice between Filipe Nonato and other name (I don't remember the other), so my Father chosen this name.
Filipe is one of the options because was a name of the Jesus's disciples.

Anyone can correct me if want
thanks
My name is Ernando because of my father's name, he is called Ernando too, so we have the same name, but my whole name has the word "Filho" in the end. Actually I don't like my name that much because it is very large. :roll:
My parents' decision to called me using the same name of my dad make lose a little more time to sign documents :( .
Hi folks, my name is Ricardo and I don't know why.
My name is Roberta because my father's name is Roberto.
Well, my mother wanted that my name was Rodrigo and my father wanted it to be Cleber. My mom won (as usual)...
MENSAGEM PATROCINADA Há quanto tempo você estuda inglês? Já passou por sua cabeça que você pode estar estudando de uma forma que dá pouco ou quase nenhum resultado? Que tal fazer um intensivo de inglês de 180 dias e recuperar o tempo perdido? Em 6 meses você pode elevar o seu inglês a um novo patamar.

Clique aqui para conhecer o curso!
Hi,
my name is Letícia because it was my grandmother's name! (She was my mom's mother)
I think it's a pretty name, I like it!!!