"As much" x "As many as": Qual a diferença?

Hi there,
I am new here on this website and I have a question about the difference between the use of "as much" and "as many as" and if someone can help me I will be so grateful in advance. Thus, if you could answer in English and in Portuguese thank you in advance.

TESTE DE NÍVEL
Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. INICIAR TESTE
2 respostas
Ordenar por: Autor
  Resposta mais votada
As many as pode servir também pra enfatizar uma quantidade que vem em seguida.

Ex.:
He now earns as many as 900 bitcoins per week in the market. (no idea if this is a lot of money, just make believe)
(Ele agora ganha nada menos que/ algo na ordem de _____)

As much as / much as, por sua vez, pode ter valor concessivo.

Ex.:
(As) much as I'd want to, I cannot start yoga while being a CEO at Instagram. Not ethically.
(Por mais que quisesse)
TESTE DE NÍVEL
Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito. Você ainda ganha o eBook sobre o Verbo Get em seu e-mail. INICIAR TESTE
6 51 1.4k
As much as to "uncountable" things, whereas "as many as" to countable:
Just stay in your room as much as you can.
I will learn as much as I can around here.

Try to learn as many facts as possible. (facts in this context is countable, say, in a history lesson).

Can I have an apple, please?
Have as many as you need.

My answer is in terms of "as many as" vs "as much as".
INGLÊS PARA VIAGENS
A professora Marcela Miranda, mais conhecida como a Tia do Inglês, ensina nesta aula introdutória o vocabulário básico de inglês para viagens. Está se preparando para sua próxima viagem? A sua jornada começa aqui! ACESSAR AULA