Correção de texto para a inscrição do MEXT

Numa das folhas da inscrição é pedido que eu explique quais são os motivos de eu querer estudar o curso que escolhi (no Japão).
É na área de ciências humanas e sociais. Artes liberais é minha primeira escolha de três cursos na mesma área que preciso escrever na inscrição.
Dêem uma olhada, por favor!

Eu coloquei palavras que fiquei em dúvida sobre qual seria melhor usada separadas por barras.

"With the advance of technology, it’s clear the necessity we have to understand what kind of changes the society will experience/undergo from now on.

To predict what type of attitude we should take to maintain a healthy and open society for the upcoming new technologies, we must learn to interconnect knowledge. It’s now obvious that the natural, social and human sciences must work together to continue advancing with ethics/ethically.

When applying for human and social sciences major in Japan, I’ll learn based on the oriental culture, which preserves virtues like honor, the word, cooperative work, discipline and hard work. Things that are very/extremely important for the continuous evolution of humankind. I’m certain that the Japanese culture has a lot to teach to us all."
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!