FCE: Como mudar de grade?

Pessoal, boa noite tudo bem?

Eu prestei a prova do FCE e fiquei na grade C B2.

Somente na gramática eu consegui ficar na grade B, me aproximando do C1.
De resto, tudo ficou na grade C, principalmente redação e listening.

Como eu estou estudando sozinha (infelizmente), gostaria de saber se alguém teria alguma dica, e também uma indicação de livro para o FCE? Dei uma olhada nos tópicos anteriores, e vi mais indicações para o CAE.

Muito obrigada pela ajuda e um abraço, Alessandra
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Clique aqui para iniciar o Teste Online!
Avatar do usuário PPAULO 40195 6 32 699
I am no test-taker, but I think you can build vocab. By reading some good books (on a budget - perhaps you can buy some book at some second-hand store near you).
There are some FCE sites as well, you can see what topics are frequent and you can rush to the books. I will see if I find some book on writing, if I find it around here I will let you know.
One good thing is practice, you can post your writings to be proofread.
As for the listening, there are podcasts around here, on the VOA site and others. In your leisure time you can watch some Youtubers with good English (Nienke Helthuis, for example).
Just don´t get caught up with the fun to the point of forgetting the studies, ha ha!

http://www.tinyteflteacher.co.uk/learning-english/FCE/sosuch.html
Here, for example, you can see that a topic to study is the pair SO/SUCH.
You would also notice that there are expressions, collocations, word formation, etc, all of this could be in the test. So being on the site is an indication that you should learn them.