Transcrição de vídeo sobre ciência e matemática

Avatar do usuário claudemircloud 110 1

bom galera, eu sou apaixonado por ciência e também por matemática..Assim, pra treinar a pronúncia com relação aos números o melhor jeito é "começando do começo". Dessa forma escolhi essa operação de aritimética pra usar tanto como listening quanto ao speaking quando for fazer operações parecidas e talvés mais complexas estudando matemática por livros em inglês. Eu sei que dá um trabalhão, mesmo se você consegue entender tudo em inglês . Mas se alguém tiver com tempo e muita disposição pra fazer isso, eu agradeço mesmo..Não precisa traduzir... valeu a todos..

Thanks in advance.
Olha, eu tentei, e comecei traduzindo mas teve uma hora que cansei, e teve algumas partes (...) que não consegui entender, então aí está, pode ter alguns erros, mas é melhor do que nada. se alguém quiser concluir e/ou corrigir algo, à vontade:

Ok, in this video we are gonna talk about some arithmetic basics and what I am gonna do here is just long division and examples I'm gonna do, I'm gonna take a fraction and express it as a decimal. So the number that we are gonna do here is 24158 divided by 6, it's nothing too crazy, hmm, whatever we're dividing, usually we'll do long division, we'll make a little bar and then put the number outfront. ok, remember the thing I'll need that's called dividend, and the thing outfront is called the divisor, so we have a divisor of 6 and a dividend of 24158. So what I do when I do long division? And it's crucial that you know the most explanation tables when you do long division or just gonna make it, you know, little hard. So, I look at the first number, 6 and 2, I think, Will 6 go into the number 2? a whole number of times? and the answer is no, because it's too big, 6 is too big, so then I look at the next two numbers, and I think: will 6 go into 24?, well, 6 times 24 is four, and I multiply, 4 times 6 is 24, and I subtract and I'll get 0 this time. And I drop down the next number, ok, so I drop down the number 1, and so I get 0 and 1, if you want to, you can't just get rid of the zero, it's just the number 1, and then again I think: will 6 go into the number 1? Well, no, the answer... because the answer is no, because it's too big, so 6 goes into number 1 0 times, so then I take the 0 times 6, so 0 times 6, and then I put the number underneath, which is just 0, and then I subtract, so 1 minus 0 is 1, and I do the same thing, I drop down the next number, which is gonna be a five, ok, so now we get the number 15. Will 6 go into the number 15? I believe it'll do twice, without being to will be too big, 2 times 6 is 12, 3 times 6 is 18, which is bigger than the number 15, so 2 times 6 is twelve, and we do the same thing, we subtract, so 15 minus 12 is 3, and then we can drop down the next number, which is 8, now I think. Will 6 go into 38? certainly, 6 times, cause 6 times 6 is 36, , and then we get 2, and then we get the number 0, well, you could at this point stop, and... excuse me, let me leave this 0 off, we could stop with the 2, and say you have the number 4026 with the remain of 2. But which's gonna happen is, we are gonna write this as a decimal, so I'm gonna go back and write the number 24158 with a couple of zeros after it, because it won't certaliny change its value, it's not gonna change its value, and then what I do is: wherever the decimal's place was, I move it and bring it up exactly the same place, so it's kinda good to keep everything lined up here. Ok, what I'm gonna do is... extra zeros from... and the answer is yes, 6 will go into 20, 3 times, ups I ... black paint, 3 times, and then I do the same thing I just multiply, so 3 times 6 is 18, okm, so now I subtract, 20...
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Só corrigindo a mim mesmo:

6ª linha: And it's crucial that you know the multiplication table
I fixed some tiny mistakes and finished the rest of the video, good work leandro!

leandrocs1310 escreveu:Olha, eu tentei, e comecei traduzindo mas teve uma hora que cansei, e teve algumas partes (...) que não consegui entender, então aí está, pode ter alguns erros, mas é melhor do que nada. se alguém quiser concluir e/ou corrigir algo, à vontade:

Ok, in this video I wanna talk about some arithmetic basics and what I am gonna do here is just long division and the examples I'm gonna do, I'm gonna take a fraction and express it as a decimal. So the number I wanna do here is 24158 divided by 6, so nothing too crazy. Umm, whenever we're dividing, usually when we do long division, we'll make the little bar and then put the number out front. ok, remember the thing underneath that's called dividend, and the thing out front is called the divisor. So we have a divisor of 6 and a dividend of 24158. So what I do when I do long division - and it's crucial to know your multiplication tables when you do long division or just gonna make it, you know, really hard. So, I look at the first number, 6 and 2, I think, Will 6 go into the number 2 a whole number of times? and the answer is no, because it's too big, 6 is too big, so then I look at the next two numbers, and I think: will 6 go into 24?, well, 6 times 24 is four (ele errou rs), and I multiply, 4 times 6 is 24, and I subtract and I'll get just 0 this time. And then I drop dow the next number, ok, so I drop down the number 1, and so I've got 0 and 1, if you want to, you can just get rid of the zero, it's just the number 1, and then again I think: will 6 go into the number 1? Well, no, the answer... because the answer is no, because it's too big, so it'll go into the number 1 0 times, so then I take 0 times 6, so 0 times 6, and again I put that number underneath, which is just 0, and then I subtract, so 1 minus 0 is 1, and then I do the same thing, I drop down the next number, which is gonna be a five, ok, so now I've got the number 15. Will 6 go into the number 15? I believe it'll do so twice, without being too big, 2 times 6 is 12, 3 times 6 is 18, which is bigger than the number 15, so 2 times 6 is twelve, and then we do the same thing, we subtract, so 15 minus 12 is 3, and then we can drop down the next number, which is an 8, ok. Now I think, will 3 go into 38(errou de novo)? certainly, 6 times, cause 6 times 6 is 36, and then we get 2, and then we get the number 0, well, you could at this point stop, and... excuse me, let me leave the 0 off, you could stop with the 2, and say you have the number 4026 with a remainder of 2. But what's gonna happen is, we wanna write this as a decimal, so I'm gonna go back and write the number 24158 with a couple of zeros after it, because certainly that doesn'tchange it's value, it's not gonna change it's value, and then what I do is: wherever the decimal place was, I move it and bring it up exactly in the same place, so it's kinda good to keep everything lined up here. Ok, what I'm gonna do is..that's where I was getting that extra zero from, I'm gonna drop down this next zero and get the number 20. So I think will 6 go into 20? and the answer is yes, 6 will go into 20, 3 times, oops, my black pen's running out, 3 times, and then I do the same thing I just multiply, so 3 times 6 is 18, ok, so now if I subtract, 20 minus 18 is 2.. well what's gonna happen? We're gonna get the same number that we had right before... we're gonna get the number 20 again. Well, we're kinda caught in an infinite little loop here, because, when I put a 3 up here, cause that's the whole number of times 16 will go into the number 20 (mais um erro), I'm gonna get another 18, I'll subtract, I'll get a 20, I'll drop down another 0, and I'm gonna keep getting 3's forever and ever and ever. Ok, so the way that we write the fact that we keep getting 3's forever and ever and ever,ok, is we put that little bar over top of it. That bar means, whatever numbers are underneath that bar, those... sequence of numbers keep repeating forever and ever and ever. Ok so basically it says 2... it says 24158 divided by 6, we can now write that as the decimal Four-thousand, twenty-six with three repeating forever.. so three three three three. Alright so I hope this little arithmetic example helps you out. If you wanna see some others feel free to post comments, and let me know. If you have any questions, feel free to post those as well. Alright, good luck out there!
Avatar do usuário claudemircloud 110 1
Valeu galera! Vai desculpando o trabalhão que dei a vocês. Isso vai me ajuda pra caramba. Meus listening precisa ser melhorado e isso vai com certeza me ajudar pra caramba.