Como dizer "desfiar, desfiado(a)" em inglês

Como eu digo que minha meia-calça desfiou/ está desfiada?
My tights........?

Thx!

Teste de Nível Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 10 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores experientes. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
6 respostas
Donay Mendonça 22 102 1.5k
Flávia,

Uma opção: Unravel

"My pantyhose/tights unraveled."

Boa sorte!
Thomas 7 60 288
I have a run in my pantyhose. There is a run in my pantyhose.

Pantyhose is worn under a dress or skirt. Tights, on the other hand, can be worn without a dress or skirt. Some tights begin at the neck, other begin at the waist.

Merriam-Webster

run = a ravel in a knitted fabric (as in hosiery) caused by the breaking or dropping of one or more stitches
Daniel.S 1 2 7
complemetando

to get a run in one's pantyhose

Ex: Damn it! I just got a run in my pantyhose. Should I take them off and go bare-legged or keep them on?

Take care,

Daniel
Henry Cunha 3 17 182
flaviaromao escreveu:Como eu digo que minha meia-calça desfiou/ está desfiada?
My tights........?

Thx!
Falamos tb de "frayed hems", ou "frayed clothes", por exemplo -- tanto para roupas desfiadas por questão de moda ou devido ao uso. Vejam, no Google:

#
How to repair the frayed hemline of Jeans and Khaki pants ...
4 posts - 2 authors - Last post: 18 Feb 2009
You can use this lesson to shorten and hem jeans as well. We will make a video on how to fix frayed hems very soon. Regards, ...
esewingworkshop.com/.../how_to_repair_the_frayed_hemline_Jeans_and_Khaki_pants - Cached - Similar

#
DaciaRay.com » How to Hem Jeans
30 Oct 2005 ... I just bought a great pair of Lucky jeans with a frayed hem so this worked great. Your instructions were perfect. I have hemmed my jeans for ...
www.daciaray.com/?p=38 - Cached - Similar

Frayed dress shirts: The Style Guy: GQ
13 Oct 2009 ... I have worn frayed clothes for years. It used to be worse—I would wear polos that had been worn to shreds. I remember once arguing with ...
http://www.gq.com/style/style-guy/shirt ... yed-oxford
Obrigada a todos pelas respostas!
Thomas, em alguns lugares, usa-se tights mesmo. Já vi o nome na embalagem de meia-calça e o dicionário confirma:
tights [taɪts]
1. (Clothing & Fashion)
a. Also called (US, Canadian, Austral., and NZ) pantihose a one-piece clinging garment covering the body from the waist to the feet, worn by women in place of stockings
(The Free Dictionary)

Best,

Flávia
Anúncio Descubra seu nível de inglês em 15 minutos! - Converse grátis por 15 minutos com um professor e verifique como está o seu inglês.

Começar agora!
timphillips 10
British English

She laddered her tights/stockings

Tim
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!