Como dizer "Perder o encanto" em inglês

Ane Louise
Como dizer ''Perder o encanto por alguem''
'' As coisas que ele fala me fizeram perder o encanto por ele''

Obrigada :D
MENSAGEM PATROCINADA Faça um teste de inglês e descubra seu nível em 15 minutos! Este teste foi desenvolvido por professores e linguistas certificados. O resultado sai na hora e com gabarito.

Iniciar o Teste Online!
7 respostas
Ordenar por: Data

Donay Mendonça 60555 21 100 1466
Ane,

Stop admiring someone

- Alec Baldwin's mean messages to his daughter didn't make me stop admiring his comic genius.

Ane Louise
Oi prof Donay!!
Eu achei tambem ''to break the spell''no Longman, posso usar nesse contexto ou nao tem nada a ver??

Obrigada :D

Thomas 14700 7 59 287
A direct translation could be "to lose one's charm".

After five years in the Sonora Desert, the desert had lost its charm.
When I found out she was an alcoholic, she lost her charm.

Ane Louise:
'' As coisas que ele fala me fizeram perder o encanto por ele'' =
The things he said broke the spell he had cast on me.
"Alec Baldwin's mean messages to his daughter didn't make me stop admiring his comic genius." =
Alec Baldwin's mean messages to his daughter didn't break the spell on me of his comic genius.
Alec Baldwin's mean messages to his daughter didn't break the spell his comic genius had on me.

Marcio_Farias 12570 1 23 212
Por analogia,

"As coisas que ele fala me fizeram perder o encanto por ele''
The things he said made me lose most of the respect I had for him

Ane Louise
Obrigada a todos!! :D

Mais:

Become Disenchanted

Disenchanted (with somebody/something) = longer feeling enthusiasm for somebody/something; not believing something is good or worth doing. [Oxford]

''Poll: Californians Becoming Disenchanted with[perdendo o encanto por] Gov. Jerry Brown.''

Outra opção:

Lose its magic >> perder o encanto

Exemplos:

While it was fun to see Marker's plot fleshed out in 12 Monkeys, the story had lost its magic for me. [Chicagoreader.com]

“It never loses its magic for me,” he says. [northwestchicagoland.northwestquarterly.com]

The place has lost its magic for me. [Oxford]

Bons estudos. Compartilhe.

MENSAGEM PATROCINADA Aprenda a falar sobre as características e funções de sua profissão em inglês. É um conhecimento importante na hora do networking, faça o download agora do guia da English Live.

Download do Guia em PDF - Grátis!