Como dizer "Remédio controlado" em inglês

Não discuta comigo hoje! Eu não tomei meu remédio controlado! Estou avisando!

Anúncio Você tem medo de falar inglês? - Se você já estudou inglês mas ainda se sente inseguro(a) saiba que o primeiro passo é se expor ao idioma. Converse grátis por 15 minutos com um professor de inglês nativo, você vai se surpreender o quanto isso pode fazer a diferença.

Começar agora!
4 respostas
  Resposta mais votada
Controlled drugs
Also Known As: Scheduled substances, controlled drugs, drugs of abuse
Controlled substances are drugs or other substances that are controlled under the Controlled Substances Act (CSA). This act categorizes all substances which are regulated under federal law into “schedules,” depending on how hazardous they are. The schedule the drug is placed under depends on it’s medical use, it’s potential for abuse, and it’s safety or how easily people become dependent on it.

Pharmacists and pharmacies that dispense controlled drugs must hold DEA licenses, as must doctors and nurses who prescribe the medications. No controlled drug prescription order should be filled or dispensed until a prescriber’s DEA number gets confirmed as valid.

http://addictions.about.com/od/legaliss ... ddrugs.htm
http://pharmacy.about.com/od/Glossary/g ... acists.htm
Anúncio Cambly Gostou da dica? Agora é hora de praticar!

Utilizar o inglês em interações reais levará você à fluência mais rápido. Pensando nisso, o nosso parceiro está oferecendo 15 minutos de aula grátis, não perca essa oportunidade. O link abaixo ativa o cupom!

Cupom: 15 minutos de aula Grátis!
24 105 394
Prescription drug

"A prescription drug (also prescription medication or prescription medicine) is a licensed medicine that is regulated by legislation to require a medical prescription before it can be obtained". (Wikipedia)
3 17 182
"The schedule the drug is placed under depends on it’s medical use, it’s potential for abuse, and it’s safety or how easily people become dependent on it."

Quick, prescribe a dose of English grammar for this malaise.
Juliana Rios escreveu:Prescription drug

"A prescription drug (also prescription medication or prescription medicine) is a licensed medicine that is regulated by legislation to require a medical prescription before it can be obtained". (Wikipedia)
Juliana, prescription drugs are the ones sold only to consumers possessing a valid prescription, I mean, a prescription provided by a doctor, but they aren't necessarily under a law regulation that demands an especial control, like the controlled ones. As far as I Know, there are three Kinds of medicines: the over-the-counter drugs, that are the one's freely sold, such as Aspirin, vitamins etc.; the prescription drugs such as antibiotics, and the controlled drugs such as Xanax, Valium etc..
Ainda precisa de ajuda? Confira algumas opções:
  1. Clique no botão "Responder" (abaixo) e faça sua pergunta sobre este assunto;
  2. Faça uma nova pergunta;
  3. Converse grátis com um professor nativo por 15 minutos: Saiba como!