Como dizer "Vender Fiado" em inglês

Avatar do usuário Alessandro 3070 3 9 74
Existe uma expressão em inglês bem interessante para o nosso "vender fiado". A expressão é put something on the cuff. Veja um exemplo de uso:

I'll take two of those, and please put them on the cuff. I'm sorry, Tom. We can't put anything more on the cuff.

Vou usar bastante essa frase. ;)
MENSAGEM PATROCINADA Para aprender mais sobre os Tempos Verbais baixe agora o: Guia Grátis de Tempos Verbais em Inglês. Ele contém um resumo bem estruturado para revisar os conceitos que você aprendeu na escola.

Clique aqui e saiba como baixar!
Avatar do usuário Donay Mendonça 50300 21 80 1167
Confira mais dicas a seguir.

In God we trust. All others pay cash. [Fiado só amanhã; Não vendemos fiado; Não vendemos a prazo.]

Cf. Como dizer "Não vendemos a prazo" em inglês

Bons estudos.
Avatar do usuário zumstein 8940 20 267
Alguém já viu nos barzinhos do interior um cartaz assim?

" O sócio que vendia fiado saiu para fazer cobrança".

The partner who sold on credit, went out to do the billing. (to collect debts)
Complementando...

Vender fiado = sell on credit
Comprar fiado = buy on credit
Avatar do usuário vitor boldrin 540 5
Have a credit seria o mesmo de ter uma conta,um F(fiado) para comprar algo e depois pagar no fim do mês?

Ex:
Eu tenho uma conta/F no bar do João todo fim do mês eu acerto minha divida com ele.
Avatar do usuário felipeh6 2175 7 53
Hello!

Seguindo a resposta enviada por rotahc, sugiro:

I buy on credit at John's bar. Then, in the end of each month, I pay him.

Regards!
Avatar do usuário Lucas Queiroz 460 1 14
Pode-se usar também a palavra advance

Exemplo: She was paid a £100,000 advance for her next two novels.

Serve tanto para comprar fiado ou vender fiado. Ao pé da letra seria algo como comprar ou vender adiantado, sem possuir o dinheiro.
Avatar do usuário PPAULO 40215 6 32 700
Curiously, there´s an interesting story on the site Drunkard.

Waiters and bartenders of the early 1900s would often keep track of running tabs by making pencil marks on the stiff cuffs of their starched white shirts, so “on the cuff” came to mean “on credit.” Considering the forgetful nature of drunks, it’s little wonder it later came to mean “on the house.”
http://www.drunkard.com/02-05_on_the_cuff/

Dictionary.com goes even further with the explaining
http://www.dictionary.com/browse/on--the--cuff
It is sometimes put as put on the cuff, meaning “extend credit to,” as in They asked to be put on the cuff until they got their monthly check. This usage probably alludes to the practice of recording bar tabs on the bartender's cuff.

Today it´s a bit out of practice, and to give something in exchange of later payment (even with a rate of interest attached) is a bit of placing too much trust on someone else. In small towns and villages chances are, but today plastic money/cash, etc, is way more favoured.

Not to make confusion with "off the cuff" (with no or little preparation, a speech, etc. Impromptu).